شنبه 31 شهریور 1403
EN

اخبار

اخبار

جلوه های زیبای پیاده روی اربعین الگویی برای همه

34
0

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: جلوه های زیبای پیاده روی اربعین بایستی الگویی برای همه امور جامعه باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجT  حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق ، در دیدار با جمعی از دانشجویان نخبه دانشگاه شریف در کربلای معلا که در پیاده روی اربعین شرکت کردند، با اشاره به فضائل و اهمیت زیارت امام حسین (ع)، لازمه توفیق این زیارت ارزشمند را دعوت از جانب خود حضرت سیدالشهداء (ع) بیان کرد.

 

وی با بیان توجه، عنایت و شفاعت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به شیعیان، زائران و ارادتمندان خود، گفت: زیارت آن حضرت (ع)، خیرات و برکات منحصر به فردی برای انسان دارد.

 

حجت‌الاسلام بهجتی پیرامون جلوه های زیبای پیاده روی اربعین افزود: ایثار و گذشت، بخشش، سخاوت، مهربانی، محبت و نوع‎دوستی، از زیبایی های مسیر زیارت اربعین است که باید الگویی برای دیگر امور و بخش های زندگی فردی و اجتماعی تا رسیدن به مدینه فاضله باشد.

 

وی با تجلیل از روحیه ایثار، مهربانی و میهمان نوازی مردم عراق در پذیرایی از زائران عتبات عالیات بویژه در ایام اربعین حسینی اضافه کرد: این زیبایی ها از آثار علاقه و محبت قلبی به امام حسین (ع) و شهدای کربلاست.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: علاقه مردم به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ناشی از دغدغه آن بزرگواران نسبت به حفظ دین خدا، هدایت جامعه و مردم، و نجات آنها از گناه و گمراهی می باشد.

 

حجت‌الاسلام بهجتی در ادامه، دغدغه اقامه نماز را پایه اصلی اهداف امام حسین (ع) بیان و تأکید کرد: وظیفه شیعیان و عزاداران آن حضرت (ع) هم اهتمام ویژه به نماز به عنوان معیار قبولی دیگر اعمال و عبادات، و دارای آثار و برکات فراوان است.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.