دوشنبه 11 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

حج روزی خدا به امت اسلامی است

453
0

مدرس و استاد اخلاق حوزه علميه خراسان با بيان اينكه حج روزي الهي به مسلمانان است، گفت: چنين ديدگاهي موجب حجت الاسلام والمسلمين حسين گرايلي، مدرس حوزه علميه در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با بيان اينكه حج مملو از خيرات است، گفت: انسان مسلمان چه قدر بايد عاشق باشد تا در اين سفر معنوي گام بگذارد.
استاد درس خارج فقه و اصول و تفسير افزود: مرحوم محدث قمي تاكيد مي كند هر مسلماني در ماه مبارك رمضان150 مرتبه بعد از هر نماز دعايي را با اين مضمون بخواند(اللهم ارزقني حج بيتك الحرام،)اين خواسته انسان را به درجات بالاي معنوي مي رساند.
اين روحاني كاروان هاي حج و عمره با بيان اينكه حج روزي خدا به مسلمانان است، گفت: انسان از خدا بخواهد كه زيارت خانه اش را به انسان كند، و در مواقف كريمه اي چون مشعر، عرفات و منا از خدا بخواهد كه او را مشمول رحمت خود قرار دهد.
امام جماعت مسجد گوهرشاد با بيان اينكه حج روزي خدا است، گفت: انسان وقتي اين ديدگاه را درباره حج پيدا كرد، از لحظه لحظه حضور در خانه خدا نهايت استفاده را خواهد برد.

ححت الاسلام والمسلمين گرايلي عنوان كرد: انسان بايد از خدا بخواهد در مواقف كريمه اي چون عرفات، منا و مشعر گناهان او را ببخشد و حج را با معرفت و اخلاص به پايان ببرد.

وي افزود: در شب قدر انسان خواسته هاي فراواني از خداوند دارد و چه زيباست كه زيارت خانه خدا ار جمله خواسته هاي او باشد و در اين شب كه شب قضا و قدر است،انسان زيارت خانه خدا را درخواست كند.

اين مدرس حوزه علميه افزود: حاجي بايد تلاش كند،حجش مورد قبول خداوند قرار بگيرد و به معناي واقعي حج ابراهيمي را به جاي آورد.

مبلغ نخبه كشوري با بيان اينكه در روايات و دعاهاي معصومين(عليهم السلام) زيارت خانه خدا مورد تاكيد قرار گرفته است، گفت: اين امر نشان از جايگاه رفيع حج در نزد معصومين دارد، و سخنان ائمه براي مسلمانان حجت است.
حجت الاسلام والمسلمين گرايلي در پايان افزود: اگر انسان به اندازه دنيا طلا و نقره در راه خدا به ديگران ببخشد، اما حج نرود ضرر كرده است و هيچ عملي نمي تواند جايگزين حج شود.

گفتني است، در پي فاجعه منا در دوم مهرماه 94، عربستان سعودي با عدم اجراي مقدمات حضور حجاج ايراني، عملا مانع از حج گزاري ايرانيان در حج سال 95 شد. در پي تامين امنيت، كرامت و عزت حجاج ايراني، نخستين گروه زايران از دهه نخست مرداد جهت انجام مناسك حج تمتع عازم سرزمين وحي خواهند شد.مي‌شود انسان از فرصت حج نهايت استفاده را داشته باشد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.