یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاههای زائران ایرانی در مدینه

249
0
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت امروز از درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره بازدید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این بازدید که دکتر محمود رضا فقیهی معاون حج و عمره و دکترحجت الله روستا رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه؛ سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کردند حجت الاسلام و المسلمین نواب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف درمانگاههای مستقر درهتل های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه، از نزدیک با کادر پزشکی ، درمانی و پرستاران گفتگو کرد.
دراین بازدید دکترفقیهی معاون حج و عمره و دکتر روستا رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران ایرانی گزارش دادند.
دکتر روستا گفت: درمانگاههای ایرانی در مدینه منوره امسال همزمان با ورود زائران برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان آمادگی داشتند و تاکنون حدود 1400 نفر برای معاینه و درمان به این سه درمانگاه مراجعه کردند.
وی گفت: دراین درمانگاهها، علاوه برپزشک عمومی و متخصصین طب اورژانس ، زنان، قلب و روان پزشک، داروخانه و تزریقات و پانسمان نیز پیش بینی شده است و در طول شبانه روز برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی آمادگی دارند.
دکترفقیهی نیزگفت: تعدادی تخت برای پذیرش و بستری شدن بیماران پیش بینی و در چارچوب توافقات انجام شده با طرف سعودی با استقرارپزشک رابط عرب زبان برای بستری شدن زائرانی که نیاز به دریافت خدمات از بیمارستان های عربستان دارند اقدام می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نواب در این بازدید در گفتگو با چند تن از زائرانی که به این درمانگاهها مراجعه کرده بودند ازنحوه ارائه خدمات جویا شد که اظهار داشتند روند پذیرش و انجام معاینت پزشکی مناسب است و کادر درمانی تلاش دارند زمینه آرامش خاطر آنان را فراهم آورند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب همچنین در گفتگو با کادر پزشکی درمانگاه راما المدینه در مورد نحوه استفاده از اطلاعات پزشکی زائران که پس از معاینات پزشکی در پرونده آنان درایران ثبت شده است و امکان دسترسی پزشک به آن سوال کرد که دکتر سید اشکان طبیب زاده متخصص طب اورژانس پاسخ داد: این پرونده که ازوضعیت گذشته بیمارحکایت دارد، قابل رویت است.
رئیس سازمان حج وزیارت نیز از رئیس ستاد مدینه و پزشکان خواست تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نرم افزاری که بدین منظوراستفاده می شود برای ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران منعکس کنند.
وی ضمن تقدیراز تلاش دست اندرکاران این سه درمانگاه ، لزوم ثبت تجارب برای استفاده در سالهای بعد را یادآور شد وابراز امیدواری کرد درکنارارتقاء کیفیت، به راهکارهای کاهش هزینه ها نیز توجه شود.
بر پایه این گزارش، پزشکان و کارکنان این سه درمانگاه هم در گفتگو با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت درباره حفظ سلامت حجاج برای اینکه بتوانند راحت تر و بهتر اعمال شان را انجام دهند و به زیارت بپردازند، نکاتی را بیان کردند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب و آقای رشیدیان در پایان این بازدید به هتل ماسه البستان در نزدیکی قبرستان بقیع رفتند و با زائران استان های زنجان و خوزستان که در این هتل اسکان یافته اند گفتگو کردند.
در این بازدید که با توزیع غذای زائران همراه شد زائران در گفتگو با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از تنوع غذایی و کیفیت آن ابراز رضایت کردند.
یکی از زائران نسبت به کیفیت نان توزیعی تذکرداشت که دراین خصوص از مدیر مجموعه خواسته شد به هنگام دریافت بسته های نان به کیفیت توجه کند ودرصورتی که مورد رضایت نبود از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
گفتنی است در هتل ماسه البستان پنج کاروان از دو استان زنجان و خوزستان به تعداد 760 زائرمستقرهستند و قرار است دو کاروان زائران خوزستانی غروب امروز از مدینه راهی مکه مکرمه شوند.


نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.