یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار عمومی

اخبار

عضو پارلمان عراق: فشارهای سیاسی و بین‌المللی برای آزادسازی تروریست‌ها وجود دارد

170
0
یک نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «صادقون» از وجود فشارهای سیاسی و بین‌المللی و صرف وجوه مالی برای آزادسازی تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البلداوی» عضو پارلمان عراق از فراکسیون صادقون با اشاره به وجود دخالت‌های سیاسی برخی طرف‌ها در پرونده امنیتی گفت که فشارهای سیاسی و بین‌المللی و صرف مبالغ مالی برای آزادسازی تروریست‌ها وجود دارد.
البلداوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» به وجود دخالت‌هایی در دستگاه اطلاعاتی استان صلاح‌الدین اشاره کرد و گفت که برخی از مسئولان این دستگاه به بهانه‌های واهی از این دستگاه اخراج شده و علاوه بر آن مدیر امنیت ملی در شمال این استان را برکنار و شخص دیگری را جایگزین او کردند.
وی همچنین به همکاری برخی مسئولان با سیاستمدارانی که برای کسب منافع شخصی خود تلاش می‌کنند، اشاره و تأکید کرد که بسیاری از تروریست‌ها به روش‌های مختلف از جمله ترتیبات سیاسی، فشارهای بین‌المللی یا پرداخت مبالغ آزاد می‌شوند.
او افزود که مشکل بزرگ در این است که تروریست‌هایی آزاد می‌شوند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
پیشتر «عامر الفایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با انتقاد از عدم اجرای حکم اعدام زندانیان داعشی گفته بود که کمیسیون روابط خارجی پارلمان چندین بار خواستار اجرای حکم اعدام تروریستها شده، ولی این دستور تا به امروز اجرا نشده است.
وی گفته بود که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق مسئول جلوگیری از اجرای حکم اعدام شمار زیادی از تروریستهاست.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.