دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

نگاهی به عملکرد فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان البرز

101
0

مدیر ستاد اقامه نماز البرز ضمن تشریح اهم فعالیت‌های صورت گرفته این ستاد در سال ۱۴۰۰، گفت: بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در این استان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی  حج و زیارت البرز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، مدیرستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سال ۱۴٠٠ با همکاری شورای اقامه نماز و مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، دانشگاه‌های استان، شوراهای شهر، شهرداری‌ها و هیئت امنای مساجد انجام و بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه متنوع توسط این ستاد در استان اجرایی شد.

وی گفت: تشکیل جلسات شورای اقامه نماز به صورت فصلی با ۱۲ مصوبه از جمله بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برگزاری اجلاس‌های نماز شهرستانی، اهتمام ورزیدن به پخش اذان در ادارات و نهادها انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: اقامه نماز اول وقت در جلسات رابطین اقامه نماز ادارات و دستگاه‌های اجرایی، پیگیری امور مسجد بین راهی در شهرک‌های صنعتی و رسیدگی به مشکل نمازخانه‌ها از جمله مصوبات جلسات شورای اقامه نماز است.

مدیرستاد اقامه نماز البرز تصریح کرد: بازدید از مساجد و نمازخانه‌های استان و آماده‌سازی آن جهت رفاه حال مسافران با شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی و نشست با روحانیون طرح امین و هجرت و برگزاری اجلاسیه نماز و قرآن با مشارکت آموزش و پرورش نیز برگزار شد.

مرادی در خصوص اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و نشر فرهنگ نماز در شبکه‌های اجتماعی گفت: نشر پیام‌های مختلف با عنوان پیام رسان فرهنگ نماز باشیم از جمله مطالبی است که به طور فعال در فضای مجازی تا این لحظه منتشر شده و ۳۰۰ مورد اعم از احادیث، تصویر نماز و... در دست نشر است.

وی افزود: نشست جلسات کارگروه با افراد فرهیختگان، حضور فعال در جلسات شهرستانی اعم از شورای اداری، شورای فرهنگی و مناسبت‌های مرتبط به نماز، برگزاری نماز جماعت در روزهای دوشنبه هر هفته در مدارس، توصیه به دستگاه‌های اجرایی نسبت به درج فعالیت‌های امور نماز خود در سایت سامانه سجاده و بهره‌گیری از آن در ارزشیابی سالانه از دیگر فعالیت‌های انجام شده بود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.