دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

همه مخالف بی‌عدالتی هستیم / تلاش دولت ارائه خدمات مستقیم به مردم است

134
0

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه پانزدهم شوال سال ۳ قمری سالگشت شهادت سیدالشهدا حضرت حمزه بن عبدالمطلب است، بیان داشت: حمزه بن عبدالمطلب هم عموی پیامبر بود و چون هر دو از بانویی به نام ثُویبه شیر خورده بودند؛ برادر رضاعی هم بودند.

حضرت حمزه در دفاع از دین اسلام تا پایان زندگی شمشیرش را زمین نگذاشت

وی در ادامه افزود: وقتی حضرت حمزه اسلام وایمان خودش را اعلام کرد، سران قریش را به خاطر نیرومند شدن رسول خدا و مدافع قوی‌ای چون حمزه، وحشت گرفت و از طرح‏ها و نقشه‏هایی که علیه پیامبر و اسلام کشیده بودند، منصرف شدند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه حضرت حمزه با شجاعت کم‌نظیرش که دوست و دشمن به آن اذعان داشتند، در دفاع از دین اسلام تا پایان زندگی شمشیرش را زمین نگذاشت، اظهار داشت: اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در مقاطع مختلف به مناسبت از او تمجید کرده‌اند.

همه مخالف بی‌عدالتی هستیم

وی با تأکید بر اینکه همه مخالف بی‌عدالتی هستند، گفت: جایی خواندم نمی‌دانم چقدر درست است این مطلب و این‌یک نمونه است که دولت روی بلیت هر مسافر که به یکی از این کشورها سفر می‌کند که اسم کشورش هم بود، حدود ۵ میلیون تومان یارانه می‌دهد که این خرج یک ماه زندگی یک نفر است.

همه مخالف دزدی، رانت‌خواری و فساد هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: برای شخصی که می‌خواهد برود آنجا و تفریحی کند و برگردد، دولت ۵ میلیون یارانه می‌دهد. این بی‌عدالتی نیست؟ جلوی امثال این‌ها گرفته شود آیا درست نیست؟ همه مخالف دزدی و رانت‌خواری و فساد هستند پس همه باید کمک کنیم، دولت و ملت تا بار دیگر کشور در مسیر عدالت و پیشرفت قرار گیرد و سرعت گیرد.

دشمن تلاش دارد که بازار ایران در دست ایران و ایرانی نباشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: جالب است امروز هم تلاش دارند که بازار ایران در دست ایران و ایرانی نباشد و امروز برای وابسته کردن ملت جور دیگر، با تحریم و جنگ‌های شناختی وارد عرصه شده‌اند البته آن روز مردم به آمریکا و اذنابش سیلی زدند و امروز آمریکا و تابعان خارجی و داخلی‌اش بدانند سیلی که از مردم بصیر و هوشمند ایران اسلامی خواهند خورد محکم‌تر و مؤثرتر خواهد بود.

تلاش دولت این است که خدمات مستقیم به مردم داده شود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تلاش دولت این است که دست دزدها از بیت‌المال قطع شود و خدمات مستقیم به مردم داده شود، گفت: البته آینده‌نگری چنین اقتضائی دارد که با توجه به شرایط جهانی و منطقه‌ای باید در عرصه اقتصادی با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مصون‌سازی صورت گیرد؛ و دارد در این مسیر حرکت می‌شود لذا همکاری و همراهی مردم را می‌خواهد، کسانی هم که بعضی وقت‌ها حرکت‌های بی‌ربطی دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند و فاصله خودشان را حفظ کنند.

عده‌ای مطالبی می‌گویند که امنیت روانی جامعه را به هم می‌زنند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه یکی از بحث‌های داغ و مهم روز بحث اصلاح یا مردمی کردن یارانه‌هاست، گفت: می‌بینید در این فضا شیطان هم دست‌به‌کار شده و بازار دین فروشی را رونق داده است؛ عده‌ای بدون اینکه واقع‌بین باشند و یا به همه جهات موضوع اشراف داشته باشند، راه افراط و یا تفریط را طی می‌کنند و مطالبی می‌گویند که امنیت روانی جامعه را به هم می‌زنند.

قسمت زیادی از مشکلات، انباشت از سال‌های قبل، بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولت‌های گذشته است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه گفت: در این روزها تحلیل گرانِ کارشناس، مطالب خوبی را عرضه می‌کنند و مستنداً و بر اساس آمار و ارقام نظر می‌دهند که قابل‌استفاده است و همه باید توجه کنند و بنده هم در این مسائل بااینکه نکاتی دارم وارد نمی‌شوم.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: نکته‌ای که نباید فراموش کرد، این است که؛ قسمت زیادی از مشکلات، انباشت از سال‌های قبل، بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولت‌های گذشته است؛ نه یک دولت که اول، این‌ها باید اصلاح شود تا مسیر آینده هموار شود.

رئیس‌جمهور محترم بدون اظهار بی‌اطلاعی مطالب موردنیاز را برای مردم بیان کرد

وی در ادامه تأکید کرد: این خیلی مهم است و جای تقدیر و تشکر دارد که رئیس‌جمهور محترم؛ صادقانه بدون اینکه اظهار عدم اطلاع کند و خود را به بی‌خبری بزند، مطالب موردنیاز را برای مردم بیان کرد. بالاخره مردم در سختی بسر می‌برند و باید قدردان مردم بود به خاطر صبوری‌ها و همراهی‌هایی که دارند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.