دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

امام خمینی؛ احیاگر حج ابراهیمی در جهان اسلام

74
0

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل گفت: پس از چهارده قرن امام خمینی(ره) احیاگر حج ابراهیمی در جهان اسلام بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام عبدالله بیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: پس از چهارده قرن امام خمینی(ره) احیاگر واقعی حج ابراهیمی در جهان اسلام بود.

 

وی با اشاره به مراسم برائت از مشرکین حجاج خاطر نشان کرد: حج بدون اعلام برائت از مشرکین و مستکبرین، حج کامل نیست و این عمل عبادی جزو روح حج به شمار می رود که همه ساله این مهم به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه امام خمینی و مقام معظم رهبری در موسم حج برگزار می شود.

 

وی در ادامه دهه کرامت و فرارسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام)  و میلاد سراسر نور امام رضا (علیه السلام) را تبریک گفت و افزود: از دیگر مناسبتهایی که در آن قرارگرفته ایم هفته حج است. از اول ذیقعده در جهت بزرگداشت حج به عنوان واجب الهی و تکریم زائرین بیت الله الحرام این هفته گرامی داشته شده و برنامه های مختلف فرهنگی و معنوی در سراسر کشور اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر ساله با توجه به نیاز جهان اسلام و اهم مسائل مسلمین سراسر جهان از طرف مسئولین امر شعاری برای عملیات حج تعریف و ابلاغ می گردد، و این شعار محور فعالیت ها و برنامه های حج قرار می گیرد، شعار حج امسال را «خودسازی، انسجام ، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی» عنوان کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه در اردبیل با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اهمیت حج را یادآور شد و با اشاره به اسرار و معارف حج گفت: اعمال و مناسک حج از جمله مباحث بسیار حساس و سنگین در فقه اسلامی است و این مسائل دقیق و کامل توسط روحانیون در جلسات مختلف در قبل از اعزام و در موسم حج به زائران سرزمین وحی آموزش داده می شود.

 

وی با اشاره به شبهات گوناگونی که از طرف معاندان به اصل حج ایراد می شود، گفت: در مقابل کسانی که به غلط شبهه می کنند به جای اعزام به حج باید هزینه آن را به فقرا داد باید گفت که نوعا حجاج بیت الله الحرام از کسانی هستند که متشرع اند و اهل خیرات و مبرات و به مباحث دینی و عبادی کاملا آگاه هستند. 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.