یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

خدمات پزشکی ایران در حج بالاتر از خدمات سایر کشورهاست

82
0

رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی با اشاره به درصد بالای رضایتمندی مراجعان به مراکز درمانی گفت: با بازدید میدانی از مجموعه‌های پزشکی سایر کشورها در مکه و مدینه، مشاهده کردم که عملیات درمانی مرکز پزشکی ما از این کشورها جلوتر است.

 

علی اصغر باقرزاده، رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه اظهار کرد: از درمانگاه‌ها، مطب برخی‌ پزشکان مستقر در هتلها و همچنین کادر درمانی در این بیمارستان بازدیدهایی داشتم و حتی معاینات و پرونده‌های پزشکی را  بررسی کردم و بحمدلله مشخص شد که کارها مطابق با ضوابط علمی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اعزام پزشکان مجرب و متخصص به موسم حج، گفت: عوامل اجرایی، ستادی و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت همگی از افراد باسابقه و مجرب هستند. در بازدیدهای میدانی و نظرخواهی از زائران محترم مدینه منوره و مکه مکرمه نیز مشخص شد که زائران درصد رضایتمندی بسیار خوبی داشتند.

 

باقرزاده با اشاره به وظایف مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: یک سطح فعالیت پیشگیری است که از پیش از اعزام زائران با انجام آزمایشات و واکسیناسیون‌ها در ایران انجام می‌شود. بررسی بهداشت محیط در هتل‌ها و کارت بهداشت عوامل و حتی ارزیابی سلامت عوامل سعودی در هتل‌ها نیز همگی تحت نظارت مرکز پزشکی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به رسیدگی‌های فوری و به موقع مرکز پزشکی حج و زیارت، گفت: در دو موردی که بنده شاهد بودم عملیات احیای قلبی ریوی به سرعت انجام شد و هر دو زائر به یکی از بیمارستان‌های عربستان سعودی اعزام شدند و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. حتی چند بیمار با پیگیری‌های خوب مرکز پزشکی به اعمال خودشان در حج تمتع نیز رسیدند.

 

رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقلام دارویی کافی و مناسب در داروخانه مرکز پزشکی حج و زیارت بیان کرد: یکی از اقدامات مناسب این مرکز برپایی چادرهای پزشکی برای فوریت‌های درمانی و امداد و نجات در عرفات و منا بود که این کار تجربه بسیار بالایی را می طلبید.

 

وی در پایان تصریح کرد: با بازدید میدانی از مجموعه‌های پزشکی سایر کشورها مشاهده کردم که عملیات درمانی ما جلوتر است و مرکز پزشکی کشورمان عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است. الحمدلله کارها با نظم و دقت بسیار خوبی انجام شده است. از همین جا از تمام عوامل اجرایی و به ویژه کادر بهداشت و درمان قدردانی می‌کنم.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.