دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

5 آیه قرآن در جریان واقعه غدیر خم نازل شد

97
0

حجت‌الاسلام صمدی یزدی با اشاره به عظمت روز غدیر در روایات، اظهار کرد: در جریان ابلاغ ولایت امیرمومنان(ع) 5 نوبت آیه نازل شد که نشان از اهمیت این رویداد از منظر الهی دارد.

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، محافل انس و معرفت بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه امروز (25 تیرماه) در چهار هتل محل اقامت زائران ایرانی برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام صمدی یزدی،‌ خطیب بعثه مقام معظم رهبری در هتل منار التوحید 2 در جمع زائران ایرانی در سخنانی با بیان اینکه در فرهنگ دینی و در روایات از چهار روز خاص به عنوان عید یاد شده است، اظهار کرد: جدا از موالید اهل بیت(ع) و ایام مبارکی مانند بعثت، در روایات از عید فطر، عید قربان،  روز جمعه و عید غدیر به عنوان اعیاد بزرگ یاد شده است. جالب آنکه روز جمعه برتر از دو عید نخست و عید غدیر برتر از تمام اعیاد است.

 

وی افزود: در روایتی امام صادق(ع) ضمن بیان برتری غدیر بر اعیاد فرمودند: در این روز افزایش ذکر خداوند،‌ گرفتن روزه و دادن هدیه و ولیمه توصیه شده است. هم پیامبر اکرم(ص) به امیرمومنان(ع) و هم تمام انبیاء به اوصیاءشان دستور دادند که این روز را عید بگیرند.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در جریان ابلاغ غدیر 5 نوبت آیه قرآن نازل شده است، گفت: نخست آیه نازل شد که پیامبر اعلام حج عمومی کن. با این کار هم مردم احکام حج را می‌آموزند و هم شاهد واقعه غدیر خواهند بود. دو روز از پایان حج پیامبر نگذشته بود که آیه نازل شد که مردم گمان می‌کنند که بدون امتحان و فتنه خواهند بود که منظور امتحان امت در انتخاب امیرمومنان(ع) است.

 

وی با بیان اینکه چند نوبت تلاش کردند تا قبل از اعلام غدیر، رسول اکرم(ص) را به قتل برسانند، به آیات دیگری که در خصوص واقعه غدیر نازل شده اشاره و تصریح کرد: پیامبر در نزدیکی منطقه غدیرخم و در تابش شدید آفتاب و گرمای هوا مردم را نگاه داشت و طولانی ترین خطبه را خواند و فرمود: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه». یعنی هم دین کامل شد و هم نعمت تمام گشت و خداوند از آن روز به دینی که با ولایت امیرمومنان(ع) باشد، راضی گردید.

 

در ادامه این مراسم حاج علی فراهانی، مداح پیشکسوت بعثه مقام معظم رهبری به مداحی اهل بیت(ع)‌ و شعرخوانی به مناسبت روز غدیر پرداخت.

 

بنابر این گزارش، محفل دیگری هم در هتل رامادا با سخنرانی حجت‌الاسلام صمدی یزدی در ساعت 17 برگزار شد.

 

همچنین دو مراسم دیگر در ساعت 22 به وقت مکه مکرمه در هتل‌های اعمار فروم A و میدان این شهر، با سخنرانی حجج الاسلام فلاح‌زاده و اعتمادیان و همچنین مداحی  حاج حمید رمضان‌پور و حاج علی فراهانی در جمع زائران ایرانی برگزار خواهد شد.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.