دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

نیمی از زائران اربعین به کشور بازگشته اند

53
0
وزیر کشور گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر وارد خاک عراق شده‌اند و نیمی از این‌ جمعیت هم به کشور بازگشته‌اند.
آقای احمد وحیدی در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۱۴ امروز شبکه یک سیما، افزود: چند روزی است که تردد در مرزها روان است و گذر زوار به خوبی و راحتی انجام می شود.
وی یادآور شد: به جز ۲ روز که مقداری ازدحام بود و ما از عزیزان زائر خواهش کردیم به مرزها مراجعه نکنند، شرایط فراهم است و در هر ۶ مرز تسهیلات خیلی خوبی برای زوار وجود دارد و امکانات خدمات و انتقال آنها در هر دو طرف مرز فراهم شده است.
وی درباره شرایط تمدید گذرنامه هم اظهار کرد: آنهایی که مشتاق سفر هستند می توانند برای تمدید اعتبار گذرنامه یا دریافت برگ تردد موقت مرزی، از خرمشهر، قصر شیرین و مهران اقدام کنند. فراجا این آمادگی را فراهم کرده است تا پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان باشد.
وی خاطرنشان کرد: احتمالا عزیزان زیادی مایل به شرکت در این هنگامه فرهنگی- مذهبی باشند که همه زیرساخت ها و شرایط برای این سفر فراهم شده است. طبیعتا امروز و فردا که شب جمعه است و به اربعین نزدیک می شویم، ممکن است تعداد زیادی از عزیزان به این سفر اقدام کنند.
آقای وحیدی افزود: خودروهایی از کشور به داخل خاک عراق فرستاده می‌شود تا هم کرایه‌ها کمتر و هم روند انتقال ایرانی‌ها سریعتر انجام شود.
وی افزود: البته دولت عراق هم تذکراتی داده است که قیمت‌های عرف رعایت شود. این‌ مورد تاکید دولت عراق است و از دیگر سو، وسایل حمل و نقل ایران هم آماده انتقال زائران هستند.
وی درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور گفت: چند روزی است که شاهد تردد روان در مرزهای کشور هستیم و رفت و آمدهای زائران به خوبی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت ها برای عزیمت زائران فراهم است، گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر وارد خاک عراق شده‌اند و نیمی از این‌ جمعیت هم به کشور بازگشته‌اند؛ البته این آمار رو به افزایش است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.