پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

عمومی

اخبار

13 آبان ماه روز دانش آموز گرامی باد

73
0
پیام امام خمینی (ره) در مورد واقعه ۱۳ آبان ۱۳۵۷
امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی ایران، پس از واقعه ۱۳ آبان در پیامی فرمودند: عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است. من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام. صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.
یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، روز دانش آموزو بیداری اسلامی بر همه انسانهای آزاده جهان و ملت شهید پرور ایران اسلامی گرامی باد .
روز ۱۳ آبان علاوه بر روز دانش‌آموز، روز مبارزه با استکبار جهانی نیز نامگذاری شده است. این نامگذاری به دلیل این است که در طول انقلاب حوادث مهمی در این روز اتفاق افتاده و نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته است. در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ به دستور آمریکا، مأموران شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر کرده و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در سال ۱۳۵۷ نیز به دنبال اعتراضات دانش آموزان، مأموران رژیم شاه به آنان حمله کرده و تعدادی از دانش آموزان را به شهادت رساندند. همچنین در سال ۱۳۵۸ نیز دانشجویان مسلمان پیرو پیام‌های امام، لانه‌ی جاسوسی آمریکا در تهران را تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب مبارزه مردم ایران ابعاد جدیدی پیدا کرد و به همین علت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را علاوi بر روز دانش‌آموز به روز ملی مبارزه با استکبار نیز نام گذاری کردند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.