دوشنبه 11 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

اقدامات سازمان حج و زیارت برای زائران حج تمتع 1402

84
0

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مذاکرت اخیرهیئت اعزامی به عربستان و امضای تفاهم نامه حج تمتع 1402 برخی تحولاتی در رابطه با خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاعد رسانی حج؛ آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره سفر اخیر خود و هیئت همراه به کشور عربستان گفت: وزیر حج و عمره عربستان از سازمان حج و زیارت و 56 کشور اسلامی با هدف بازدید از اولین نمایشگاه اکسپوی 2023 و همچنین امضای تفاهمنامه حج تمتع 1402 دعوت به عمل آورد.

 

وی با بیان ویژگی های این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه اکسپوی 2023 حدود 700 شرکت عربستانی خدمات مرتبط با حج و عمره را معرفی و عرضه کردند که این موضوع قدرت انتخاب کشورها در دریافت خدمات را افزایش می دهد زیرا در گذشته این مهم محدود به تعدادی شرکت بود. همچنین این اقدام کشور میزبان با هدف رقابت بین شرکت ها می تواند به افزایش کیفیت و همچنین کاهش هزینه ها منجر شود.

 

آقای حسینی افزود: هیئت همراه حج و زیارت در این نمایشگاه با برخی شرکت ها رایزنی کرد که تاثیرات بسزایی در ارایه خدمات برای حج آتی به حجاج جمهوری اسلامی ایران بدنبال دارد.

 

**87 هزار و 550 نفر به حج آتی اعزام می شوند

 

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به امضای تفاهمنامه حج 1402 تصریح کرد: وزارت حج و عمره عربستان با اعزام 87 هزار و 550 نفر از کشورمان به سرزمین وحی موافقت کرد ؛ البته در خصوص افزایش سهمیه نیز با طرف مقابل رایزنی کردیم اما وزارت حج و عمره عربستان این افزایش سهمیه را برای هیچ یک از کشورهای حاضر در موسم حج آینده نپذیرفت.

 

وی اظهار کرد: در مذاکرات با وزیر حج و عمره عربستان در رابطه با خدمات در مشاعر مقدسه ، ارسال دارو و تجهیزات پزشکی برای حجاج ایرانی و  خدمات اجرایی به حجاج کشورمان و دیه شهدای منا گفتگو کردیم.

 

**تحولات پیش رو در زمینه خدمات اجرایی

 

رئیس سازمان حج و زیارت به موضوع تحولات در حوزه اجرایی و خدماتی  در حج تمتع 1402اشاره کرد و افزود:  کاهش سهمیه عوامل و افزایش اعزام زائران منتظر در نوبت، راه اندازی آشپزخانه های خودپخت در برخی هتل ها، اسکان به صورت زوجی در هتل ها، راه اندازی فرودگاه سوم برای انتقال زائران، انتقال زائران از مکه به مدینه با قطار، ارسال دارو برای حجاج از کشورمان، فراهم آوردن زمینه استفاده از اینترنت در مشاعر، رونمایی از اپیلیکیشن مخصوص حجاج به ویژه برای استفاده افرد میان سال و افزایش کیفیت غذای زائران بخشی از تحولات حج آینده است.

 

وی تاکید کرد: عمده اقدامات صورت گرفته منجر به مدیریت هزینه ها و افزایش رضایتمندی حجاج بیت الله الحرام می شود.

 

وی در خصوص موضوع اعزام زائران از فرودگاه سوم توضیح داد: در سالهای قبل اعزام حجاج همیشه از فرودگاه جده و مدینه صورت می گرفت که امسال مطرح کردیم به لحاظ کوتاه تر شدن فاصله تا مکه و رفاه حال حجاج  از فرودگاه طائف نیز استفاده شود.

 

رئیس سازمان حج  وزیارت تصریح کرد: تسهیل در راه اندازی کلینیک های درمانی در مکه و مدینه و همچنین انتقال داروهای مورد نیاز برای حجاج کشورمان نیز یکی از موضوعات مطرح شده ومورد موافقت طرف مقابل بود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.