دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اخبار عمومی

اخبار

وزیر خارجه عربستان: منتظر دیدار با همتای ایرانی خود هستم

51
0

وزیر خارجه عربستان گفت: منتظر دیدار قریب الوقوع با همتای ایرانی خود است تا روابط دیپلماتیک بین دو کشور از سر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: براساس توافق صورت گرفته منتظر دیدار قریب الوقوع با همتای ایرانی خویش است.

وی گفت: خود را برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور طی دو ماه آینده آماده می‌کنیم و طبیعی است که در آینده سفرهای متقابلی هم خواهیم داشت.

بن فرحان در این گفتگو در پاسخ به سئوال خبرنگار الشرق الاوسط که پرسید: بعد از اعلام توافق بین عربستان سعودی و ایران و موافقت از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها طی دو ماه، منافع مستقیم عربستان از چنین توافقی چیست؟ اظهار داشت: ما در عربستان سعودی امیدواریم صفحه جدیدی از روابط با ایران گشوده شده و توسعه افق‌های همکاری به شکل مثبتی بر تقویت ثبات و پیشبرد توسعه و شکوفایی نه تنها در دو کشور بلکه در کل منطقه اثر گذار باشد.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: در چارچوب توافقی که صورت گرفته من منتظر ملاقات با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم، ما برنامه از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور طی و ماه آینده تدارک و طبیعی است که در آینده سفرهای متقابلی خواهیم داشت

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.