یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

عربستان نظارت هوایی گسترده ای را در ایام برگزاری حج اعمال می کند

53
0

سفیر عربستان در پاکستان اعلام کرد که کشورش در ایام برگزاری حج با استفاده از پهپادها و هواپیماهای شناسایی نظارت گسترده ای را بر روند برگزاری مناسک حج و زائران خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، "نواف بن سعید المالکی" سفیر عربستان در پاکستان اعلام کرد که دولت سعودی یک سیستم نظارت هوایی گسترده را برای اطمینان از ایمنی و امنیت زائرانی که عازم زیارت سالانه حج به این کشور می شوند، برقرار خواهد کرد.

وی در مصاحبه با  APP اعلام کرد که این سامانه متشکل از هواپیماهای پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای نظارت بر تحرکات حجاج و شناسایی هرگونه تهدید امنیتی احتمالی از هوا است.

سفیر سعودی در اسلام آباد گفت: این هواپیما ها مجهز به فناوری پیشرفته از جمله دوربین‌های با کیفیت بالا، دستگاه‌های تصویربرداری حرارتی و حسگرهای پیشرفته است که امکان تشخیص هر گونه فعالیت مشکوک را در زمان واقعی فراهم می‌کند. در همین حال، پهپادهای کوچک و قابل مانور، جمعیت و مناطق غیرقابل دسترس هواپیما را زیر نظر خواهند گرفت و دید جامعی از کل منطقه زیارتی ارائه خواهند کرد.

سعید المالکی گفت که این سیستم نظارت هوایی یک لایه امنیتی اضافی برای زائران فراهم و تضمین می کند که آنها می توانند وظایف دینی خود را بدون ترس یا دلهره انجام دهند.

وی همچنین تاکید کرد که دولت عربستان به عنوان بخشی از یک چارچوب امنیتی گسترده تر، سرمایه گذاری زیادی در سیستم نظارت هوایی برای تضمین ایمنی و امنیت زائران در فصل حج انجام داده است.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.