یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار عمومی

اخبار

سخنگوی وزارت خارجه: سفارتخانه‌های ایران و عربستان تا 19 اردیبهشت بازگشایی می شوند/دعوت پادشاه عربستان از آیت الله رئیسی دریافت شده است

23
0

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان تا 19 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: دعوت پادشاه عربستان از آیت الله رئیسی دریافت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

 

وی نسبت به روابط با عربستان گفت: رابطه ایران و عربستان ویژگی خودش را دارد. در ارتباط با روابط خوشبین هستیم که مبتنی بر مذاکرات و توافق‌های انجام شده، ما به سمت مسیر خوب و امیدوارکننده‌ای در چارچوب منافع دو کشور در حال حرکت هستیم. اکنون که در شرایط امیدوار کننده‌ای حضور داریم، به طور کلی امیدواریم که با توجه به گام‌های برداشته شده شاهد روابط خوب دو کشور باشیم.

 

تا تاریخ 19 اردیبهشت سفارتخانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می‌شود

 

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان گفت: در روند خوبی که در روابط میان ایران و عربستان شکل گرفته به واقعیات موجود نگاه می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم که در روند گمانه زنی‌های رسانه‌ای خود را گرفتار نکنیم. روند اجرایی توافقات پکن به خوبی با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود. بر اساس توافق طرفین ظرف دو ماه از نشست اول تا تاریخ 19 اردیبهشت سفارتخانه‌های دو کشور بازگشایی شود. خوشبختانه ما گام‌های مثبتی را برداشتیم. استقبال خوبی مقامات دو کشور از هیات‌های فنی انجام دادند. تسهیلات خوبی برای دو طرف در نظر گرفته شده است. روابط سیاسی دو کشور هم عملا برقرار شده  است. ما در مسیر فعال سازی نمایندگی‌های دو کشور قرار داریم. به ویژه موسم حج را در پیش داریم، تاکید داریم که در بازه زمانی مناسبی سفارتخانه را فعال سازی کنیم.

 

سفر متقابل مقامات ایران و عربستان

 

وی درباره سفر متقابل مقامات ایران و عربستان گفت: در ارتباط با روند اجرای توافقات دو کشور که در پکن صورت گرفت توضیحات لازم را دادم. اینکه سفرهای مقامات دو کشور صورت گرفت، رهبران دو کشور دعوت کردند. دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیسی دریافت شده و به طور متقابل آقای رئیسی هم از ایشان برای سفر به ایران دعوت کردند. می‌توان اظهار نظر کنیم و به نوعی پیش بینی کنیم سفرهای متقابل مقامات دو کشور در سطح وزرای خارجه انجام خواهد شد. ما در مسیر اجرایی کردن دو موافقتنامه جامعی که بین دو کشور داریم، در آن سطوح هم طبیعتا شاهد تبادل هیات‌ها خواهیم بود.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.