یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار عمومی

اخبار

نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

61
0

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

گاهی از مجلس انقلابی چیزهایی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است / نمایندگان برای برطرف شدن شایعه‌ها شفاف‌سازی کنند / گرانی‌هایی که هرروز مشکلات را بیشتر می‌کند باید رسیدگی عاجل شود / راجع به خودرو که معلوم نشد به کجا رسیدیم؛ لااقل مسکن را تدبیر عاجلی کنید / مجلس در فرصت باقی‌مانده قوانین را بررسی و اصلاح کند / مردم باید از همین‌الان برای انتخابات آماده و هوشیار باشند/ یکی از شگردهای اهل فساد رنگ عوض کردن است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه روز شنبه ۱۵ شوال شهادت ابو عماره ملقب به سیدالشهدا اسدالله و اسد الرسول حمزه سلام‌الله‌علیه است، بیان داشت: حضرت حمزه بن عبدالمطلب بزرگواری است که بعد از کشتن ۳۱ نفر از سران قریش درحالی‌که روزه‌دار بود به شهادت رسید. بدن مبارکش توسط هند، زن پلیدی که همسر ابوسفیان و مادر معاویه بود، مثله و قطعه‌قطعه شد. امام سجاد علیه‌السلام فرمود: «برای پیامبر روزی سخت‌تر از روز شهادت عمویش حمزه در جنگ احد نبود».

حمزه سیدالشهدا قبل از اسلام یک انسان پاک و مبرا از خطاهای دوران جاهلیت بود

وی در ادامه بابیان اینکه حمزه سیدالشهدا قبل از اسلام یک انسان پاک و مبرا از خطاهای دوران جاهلیت بود، اظهار داشت: او از پیشگامان پذیرفتن اسلام بود. روایتی را مرحوم صدوق در کتاب خصال نقل می‌کند که رسول خدا در خطابی که به انصار و بنی‌هاشم داشتند این‌گونه فرمودند: «آگاه باشید من رسول خدا هستم و یکی از چهارنفری هستم که از سرشتی که انوار رحمت بر آنان تابیده‌شده آفریده شدیم و از سرشت الهی و نور الهی بهره داریم؛ من، علی، حمزه و جعفر».

زندگی حضرت حمزه می‌تواند برای ما الگو باشد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه از اهتمام و نوع برخوردی که معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه رسول خدا با حضرت حمزه داشتند می‌توان فهمید که او را به‌عنوان الگو معرفی می‌کنند که زندگی او می‌تواند برای ما الگو باشد، گفت: کسی که صدیقه طاهره هفته‌ای دومرتبه به زیارت قبر او می‌رفت؛ این زیارت قبر پیام دارد. شخصیت این قبر را می‌گوید که استثنایی و ویژه است. حضرت زهرا دومرتبه پیاده به احد می‌آمد و حضرت حمزه را زیارت می‌کرد؛ که از خاک قبر او هم تسبیح درست کرد که معروف است. البته از خاک قبر بعداً دستور داده شد؛ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اول از پشم تسبیح درست کرد.

برای تحقق اهداف بلند اسلام باید از جان مایه گذاشت

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: در زیارت‌نامه‌ای که می‌خوانیم راجع به حضرت حمزه دارد که تمام سرمایه وجودی خودت را برای خدا بذل کردی. هرچه داشتی برای خدا دادی «وَ جُدْتَ بِنَفْسِکَ» یعنی باید برای تحقق اهداف بلند اسلام از جان مایه گذاشت. یا می‌خوانیم: «تو از کسانی هستی که خدا پیوندش را به من دستور داده و به نیکی به او فرمان داده و بر فضلش دلالتم کرده و به محبتش راهنماییم نموده و به وارد شدن بر او تشویقم کرده و خواستن حوائج را نزد او به من الهام کرده»؛ یعنی کنار قبر حضرت حمزه بروید و او را شفیع قرار دهید که او می‌تواند شفیع باشد.

حضرت عبدالعظیم حسنی نزد شیعیان جایگاه ارزشمندی دارد

وی یادآور شد: مناسبتی که باز در روز پانزدهم شوال واقع‌شده سال گشت ارتحال عالم جلیل‌القدر از علمای شیعه که دارای فضائل بیشمار بوده و زندگی پر از فعالیت برای تحقق اهداف اسلام داشته و نزد شیعیان جایگاه ارزشمندی دارد یعنی محدث و راوی بزرگوار سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی است که جایگاه ویژه‌ای دارد و مشهور به شاه عبدالعظیم است.

احسان به خلق

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: در کتاب کیمیای محبت مکاشفه‌ای را از مرحوم رجبعلی خیاط نقل می‌کند که رجبعلی خیاط در مکاشفه از حضرت عبدالعظیم می‌پرسد که آقاجان شما چطور شد به این مقام رسیدید؟ حضرت عبدالعظیم فرمود: «از احسان به خلق».

راه میانبر رسیدن به کمالات معنوی کمک به خلق خدا است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ما بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم خیلی سجده طولانی برویم خیلی چیزها داریم؛ البته آنجا هم داریم ولی راه میانبر کمک به مردم است، گفت: راه میانبر رسیدن به کمالات معنوی کمک به خلق خدا است. می‌گوید به‌زحمت روزی درمی‌آوردم و آن‌ها را احسان می‌کردم؛ که به این کار می‌گویند مواسات؛ مرحوم آیت‌الله ری‌شهری هم در کتابی به نام «حکمت نامه عبدالعظیم» اسناد روایاتی که ایشان در آن قرار دارد را با تتبعی جمع‌آوری کرده که جالب است.

وی در ادامه افزود: حضرت عبدالعظیم در روایتی خاص از امام رضا علیه‌السلام یا امام هادی سلام‌الله‌علیه نقل می‌کند که: «ای عبدالعظیم سلام مرا به دوستان برسان و بگو باید راه نفوذ شیطان را ببندند. اهل صداقت و راست‌گویی باشند. باید امانت‌دار باشند. اهل سکوت باشند. در امور بیهوده باهم جدال نکنند. با یکدیگر روابط حسنه برقرار کنند. به دیدار هم بروند که این کار نزدیک شدن به من است. آبرو و حرمتِ یکدیگر را حفظ کنند. من با خود عهد کردم هرکس آبروی دیگری را بریزد و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد از خداوند متعال می‌خواهم که در دنیا سخت‌ترین عذاب را به او بچشاند و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود؛ دوستان ما را آگاه کن که خداوند نیکوکاران آنان را مورد بخشایش خود قرار می‌دهد و از بدکاران آنان می‌گذرد؛ مگر کسی که به او شرک ورزد و یا یکی از دوستانم را آزار دهد. یا در دلش نسبت به او قصد سوئی داشته باشد، خداوند او را نمی‌آمرزد تا آنکه از این نیت بازگردد. پس اگر همچنان بر این نیت بماند خداوند روح ایمان را از قلبش می‌گیرد؛ و چنین فردی از ولایت و دوستی ما خارج می‌شود و از ولایت ما بهره‌ای نخواهد داشت».

سفر رئیس‌جمهور به سوریه طراحی دشمن‌های داخلی و خارجی را شکست داد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به سیاست خارجی، گفت: بعد از توافق بین ایران و عربستان و آثار فراوانی که برای کشورهای منطقه بلکه جهان داشت و دارد؛ مثل‌اینکه عربستان باید با استفاده از توافقی که با ایران کرده انسداد سیاسی که به وجود آمده در لبنان را بالاخره تمام کند و با تعامل با حزب‌الله مقدمات ثبات در لبنان را فراهم کند؛ بعد از مباحث این‌گونه، از مهم‌ترین اتفاقاتی که در هفته گذشته واقع شد و گذشته از دستاوردهای اقتصادی و نظامی و سیاسی برای هر دو کشور، سفر مهم و راهبردی رئیس‌جمهور محترم در این زمان حساس که تحولات منطقه‌ای و جهانی در حال شکل گرفتن است به سوریه بود. یک نقطه مهمی بود و جریان مهمی است که اتفاق افتاد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: نفس این سفر اعلام کرد که طراحی‌های دشمن‌های داخلی و خارجی که با مدیریت مثلث عربی عبری غربی علیه سوریه انجام می‌شد شکست خورد؛ و خواب را از رژیم کودک کش گرفته است. رسانه‌های خودشان گفتند که «سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بسیار استثنایی است و باید اسرائیل را نگران کند».

دست جبهه مقاومت برای سرعت بخشیدن به نابودی رژیم صهیونیستی بازخواهد بود

وی در ادامه بابیان اینکه در کنار این سفر، سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان و حاضر شدن در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی بود؛ و این پیام را تکمیل کرد، گفت: حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی را دلگرم کرد که ایران همچنان همراه آن‌ها هست؛ یعنی رژیم صهیونیستی نمی‌توانست حالش از این بدتر شود که ببیند مسئولین ایران به لانه عنکبوتی او نزدیک بشوند و به‌راحتی جبهه مقاومت را برای محاصره کامل او هماهنگ کنند. این خیلی نکته مهمی بود. رژیم غاصب و پلید صهیونیستی خوب می‌داند که اقدامات ایران همه‌اش بازدارنده است و اگر خیال خامی در سر داشته باشند، دست جبهه مقاومت برای سرعت بخشیدن به نابودی آن‌ها باز خواهد بود.

اگر فرمان برسد اثری از اسرائیل روی زمین باقی نخواهند ماند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه رژیمِ در حال اضمحلالِ خبیث، مدعی شده که ایران در حال حاضر اورانیوم غنی‌شده برای ساخت پنج بمب هسته‌ای دارد، گفت: چند روز پیش این را گفتند. اولاً مکرر فتوای رهبر معظم انقلاب دراین‌باره گفته‌شده که ایران دنبال بمب اتم نیست و این حرف، دروغ بزرگی است که نسبت داده می‌شود؛ چون قوی‌تر از بمب اتم را داریم و آن اراده آهنین مردان و زنان باایمانی است در سراسر دنیا که منتظر روز موعود هستند که اگر فرمان برسد اثری از اسرائیل روی زمین باقی نخواهند گذاشت.

برای نابودی دشمنانمان به بمب اتم احتیاجی نداریم

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ما برای نابودی دشمنانمان به بمب اتم احتیاجی نداریم، گفت: همان‌طور که اماممان گفت؛ سطل‌های پر از آب امت مسلمان برای تطهیر جهان از لوث وجود نکبت‌بار این‌ها کافی است. اگر گوش شنوایی باشد صدای خرد شدن پیکره فرسوده صهیونیست‌ها توسط جبهه مقاومت را می‌شنود و البته به‌زودی همه، خواری و خفت این جرثومه فساد را با چشم خواهند دید.

وی در ادامه به اثرات مهم و راهبردی سفر رئیس‌جمهور به سوریه اشاره کرد و گفت: درباره این سفر نکته‌ای که قطعاً باید دنبال شده باشد ابتکار عمل در ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری در اقتصاد سوریه است؛ به‌خصوص درروند بازسازی کشورشان که می‌تواند گشایش‌هایی را و منافعی را برای اقتصاد ما هم داشته باشد.

مردم باید از همین‌الان برای انتخابات آماده و هوشیار باشند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران و معلمان، بیان داشت: به تکرار نکته مبارزه با فساد هفت‌سر در بیان ایشان در این مقطع باید دقت کرد. تذکری بدهم و آن این است که آرام‌آرام به انتخابات نزدیک می‌شویم و افراد و گروه‌ها خودشان را دارند آماده می‌کنند برای عرضه. مردم هم باید از همین‌الان آماده و هوشیار باشند؛ رصد کنند؛ دقت کنند.

یکی از شگردهای اهل فساد رنگ عوض کردن است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از شگردهای اهل فساد رنگ عوض کردن است، گفت: چنان با کلمات خاص و تغییر در ظواهر خودشان عوام‌فریبی می‌کنند که شیطان گوشه‌ای می‌نشیند و با دیدن این‌ها خستگی درمی‌کند. گروه‌های مرجع مواظب این افراد باشند که از آن‌ها سوءاستفاده نکنند. ذهن‌ها را مدیریت نکنند. مواظب سرهای این اژدهای هفت‌سر فساد که شاید سرهایش بیشتر هم شده باشد، باشید.

گاهی از مجلس انقلابی چیزهایی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است / نمایندگان برای برطرف شدن شایعه‌ها شفاف‌سازی کنند / گرانی‌هایی که هرروز مشکلات را بیشتر می‌کند باید رسیدگی عاجل شود

وی بابیان اینکه گاهی از مجلس انقلابی چیزهایی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است، گفت: نمایندگان باید خودشان برای برطرف شدن شایعه‌ها شفاف‌سازی کنند تا تصمیم‌گیری‌های بعدی راحت‌تر باشد. این روزها که معیشت عمومی کشور دچار سختی‌هایی است، مجلس باید خیلی فعال‌تر عمل کند. گرانی‌هایی که هرروز مشکلات را بیشتر می‌کند باید رسیدگی عاجل شود.

راجع به خودرو که معلوم نشد به کجا رسیدیم؛ لااقل مسکن را تدبیر عاجلی کنید / مجلس در فرصت باقی‌مانده قوانین را بررسی و اصلاح کند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: الآن در بحث مسکن، این بنگاه‌ها چه به روز مردم می‌آورند و با امید و آرامش مردم بازی می‌کنند! راجع به خودرو که بالاخره معلوم نشد به کجا رسیدیم؛ لااقل مسکن را تدبیر عاجلی کنید. جلوی سودجویان را در این عرصه قاطعانه بگیرید. برای سودجویی بیشتر بعضی از همین بنگاه‌داران چنان وسوسه در دل صاحب‌خانه می‌اندازند که نتیجه‌اش شده احتکار منزل و گرفتاری مستاجرین باقیمت‌هایی که معلوم نیست از کجا درمی‌آورند. خود صاحب‌خانه‌ها هم گول این وسوسه‌ها را نخورند و منصفانه قیمت بدهند. خودشان مواظبت کنند بر این مسئله. مجلس بیاید در این فرصت باقی‌مانده از این دوره قوانین این موضوعات را بررسی و اصلاح کند.

قوه قضاییه در ارائه لایحه حجاب به مجلس سرعت بدهد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: ضمناً حالا که مجلس نسبت به طرح مسئله عفاف و حجاب انقلابی وارد نشد و تعلل کرد که قطعاً در زمان خودش پاسخگو خواهند بود، قوه قضاییه در ارائه لایحه حجاب به مجلس سرعت بدهد تا اگر خلأ قانونی وجود دارد زودتر برطرف شود.

چرا با مروجین خلاف و بی‌بندوباری برخورد نمی‌کنید؟

وی در ادامه بابیان اینکه هنوز تعداد زیادی از دستگاه‌ها به دستوراتی که به آن‌ها ابلاغ‌شده عمل نمی‌کنند، گفت: همین باعث جری شدن عده‌ای و لوث شدن اقدامات بازدارنده می‌شود. من اینجا از مسئولین مربوطه سؤال می‌کنم که چرا با مروجین خلاف و بی‌بندوباری برخورد نمی‌کنید؟ با «مروجین»! مروجین ابتذال، مثل تولیدکننده و توزیع‌کننده مواد مخدر در جامعه هستند که باید به‌سرعت با آن‌ها برخورد کرد.

قاطعانه با این افراد باید برخورد کرد

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: یک عده هم مصرف‌کننده کف خیابان هستند که آن‌ها را هم باید جمع کرد، آن‌ها را توجیه کرد. ناهنجاری‌ها و ریشه ناهنجاری‌ها را باید بررسی کرد. باید با آن‌ها صحبت کرد، کلاس گذاشت، نصیحت کرد، هدایتشان کرد، این‌ها سر جایش؛ اما با آن‌کسی که با استفاده از امکانات نظام، حالا عنوانی پیداکرده و موردتوجه واقع‌شده و مخاطبانی دارد اما به‌جای اینکه در این زمان بر آرامش و امید جامعه افزوده کند و مردم را تشویق به یک مسیر درستی کند، ترویج‌دهنده منکرات است، ترویج‌دهنده ابتذال است، تهییج می‌کند و خرابکاری می‌کند، خب قاطعانه با این افراد باید برخورد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه تصریح کرد: یعنی واقعاً کسی که هویت معلوم دارد و با استفاده از رسانه‌های رسمی و غیررسمی، فسق را ترویج می‌کند، دستگاه قضا و مدعی‌العموم نمی‌تواند ورود کند؟! کوتاهی نکنید که روز پاسخگویی اعمال نزدیک است. روزی که دیگر فرصت عمل نداریم و باید پاسخ فرصت سوزی‌ها را بدهیم. اعاذنا الله من شرور أنفسنا و سیئات أعمالنا.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.