دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

گوشت غذای حاجیان ایرانی چگونه تامین می شود؟

38
0

گوشت قرمز یکی از مهمترین اقلام طبخ غذای زائر ایرانی در مدت اقامت حدود 40 روزه آنان در سرزمین وحی است اما سوال برخی از آنها این است که این گوشت چگونه و از کجا تامین می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی یکی از مهمترین بخش های حج تمتع است و به همین سبب سازمان حج و زیارت برای تهیه مواد اولیه و پخت آنها، اقدامات دقیق و کارشناسی را انجام می دهد. در همین راستا، گوشت قرمز یکی از مواد مورد استفاده در غذای زایران است که سعی شده از بهترین کیفیت تهیه شود.

 

بر  اساس این گزارش، یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص طبخ غذا زائران مورد پرسش قرار می گیرد، بحث مواد اولیه آن است که باید گفت این مواد اولیه از بهترین و با کیفیت ترین موارد و زیر نظر کارشناسان ذیربط تهیه می شود.

 

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، گوشت قرمز مورد استفاده در غذای زایران که یکی از مواد اولیه و مهم آن را در سفر حج تشکیل می دهد، از نوع گوشت گوسفندی است که به صورت تازه و از بهترین و با کیفیت ترین گوشت موجود در بازار عربستان تامین می شود.

 

 

بر اساس این گزارش، تمامی گوشت های قرمز مصرفی در خورشت ها، آبگوشت و دیگر غذاهای مربوطه از نوع گوشت گرم و تازه گوسفندی تهیه می شود و به هیچ عنوان در طبخ غذای زائران، گوشت یخ زده مصرف نمی شود.
همچنین کارشناسان خرید و ناظر ذبح از سازمان حج و زیارت در تمامی خریدها و مراحل تهیه و پخت مواد غذایی حضور دارند تا موادی با کیفیت و مناسب برای زایران ایرانی تهیه شود.

 

 امسال در موسم حج تمتع 1402 در مجموع 87 هزار و 550 نفر از زائران ایرانی تا یکم تیرماه در سرزمین وحی حضور می یابند و تاکنون بیش از نیمی آنها یعنی 45 هزار نفر وارد شهرهای مکه مکرمه و  مدینه منوره شده اند.

 

طی بازه زمانی حج تمتع، برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی متنوعی از سوی سازمان حج و زیارت صورت می گیرد که یکی از آنها طبخ و تهیه غذای زایران کشورمان است.
غذایی که برای زایران ایرانی تهیه می شود، براساس ذائقه ایرانی ها و پس از کارشناسی های مستمر کارشناسان تغذیه و دست اندرکاران ذیربط برنامه ریزی شده و در آشپزخانه های مرکزی و مجهز ایران در مکه و مدینه پخت می شود.
توجه به ذائقه زایران ایرانی، توجه به شرایط سنی آنها، میزان کالری موردنیاز و ترکیب مواد در نوع و کیفیت غذا اثرگذار است. به همین دلیل، غذای زایران ایرانی در آشپزخانه های متمرکز و کاملا مکانیزه و با حضور آشپزهایی مجرب طبخ می شود.
 

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.