یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

جمعیت هلال احمر: 430 پزشک و کادر درمانی در حج امسال به زائران خدمات می دهند

59
0

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: 430 نفر پزشک و اعضای کادر بهداشت و درمان این مرکز امسال در مکه و مدینه مستقر هستند و در ایام حج تمتع به زائران ایرانی خدمت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «سیدعلی مرعشی» در گفت وگو با روابط عمومی جمعیت هلال احمر ضمن تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال گفت: 430 نفر کادر درمان و پزشکی هلال‌احمر ایران از ابتدای اعزام زائران در سوم خردادماه  به مرور در مکه و مدینه مستقر شده و در حال خدمت به زائران ایرانی در ایام حج تمتع هستند.

 

وی افزود: از سوم خرداد تا 29 خردادماه در مجموع 146 هزار و 738 مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه برای حجاج ایرانی انجام شده است.

 

مرعشی گفت: در این مدت 9 هزار و 257 مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی و 21 هزار و 427 مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

 

وی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را 73 هزار و 493 مورد اعلام کرد و گفت: 1779 مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

 

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر 37 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و 16 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

 

به گفته مرعشی، تا عصر روز دوشنبه 29 خرداد نیز 153 نفر در بخش ccu بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند.

 

امسال در مجموع 87 هزار و 550 زائر ایرانی در مناسک حج تمتع شرکت می کنند.

 

اعزام کاروانهای حج ایران به عربستان از سوم خردادماه آغاز شده است و فردا یکم تیر به پایان می رسد.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.