یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
EN

مناسبتهای ملی و مذهبی

اخبار

انتقال واقعه غدیر به نسل امروز و آینده، زمینه ساز مقدمات ظهور امام زمان (عج)+

31
0

حجت الاسلام مهدوی گفت: فکر می کنم یکی از کارهایی که مقدمات ظهور را فراهم می کند، انتقال موضوع غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) به نسل امرو و آینده است.

وی در ادامه گفت: آیات «عَمَّ یَتَساءَلُونَ عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ»، « الَّذِی‌ هُم‌ فِیه‌ِ مُختَلِفُون‌َ» از خبر بزرگ ولایت که در آن اختلاف دارند، سوال می کند؛ آیه سوم سوره مائده نیز بعد از این بود که پیامبر (ص) وصایت امیرالمومنین را رسما اعلام کردند، دستشان را بالا بردند، یک خطبه چند ساعته و یک سخنرانی استثنایی داشتند. در اسناع خطبه نیز گاهی صحبت را قطع می کردند، بعضی افراد را صدا می زدند و می گفتند فلانی اینجا هستی؟ می  گفت: بله، می پرسیدند: شنیدی؟ گفت: بله و بعد پیامبر می فرمودند، خدایا شاهد باش که گفتم و می گوید شنیدم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی تصریح کرد: همه با مراجعه به خطبه غدیر متوجه خواهند شد که پیامبر (ص) با تمام وجودشان می خواستند این رسالت الهی را منتقل کنند و در این زمینه هیچ کوتاهی نداشته باشند اما متأسفانه از سوی مخاطبین کوتاهی هایی شد که غصب خلافت را در پی داشت و به دنبال غصب خلافت، جریان خانه نشینی امیرالمومنین (ع) اتفاق افتاد.

 

وی افزود: در ادامه آن رخدادها، صلح امام حسن و تحمیل صلح بر آن حضرت صورت گرفت و بعد هم واقعه کربلا رخ داد که در نهایت منجر به کنار رفتن اهل بیت از حکومت و غیبت طولانی امام زمان (عج) شد. 

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه یکی از وظایف ما، تبیین حق است، تصریح کرد: رهبر معظم مکرر به جهاد تبیین اشاره می کنند و یکی نمونه های جهاد تبیین این است که بدون ایجاد تنش، حقایق را بیان کنیم حتی از کتب اهل تسنن که در کتاب الغدیر علامه امینی آمده است بیاناتی داشته باشیم تا خود اهل تسنن به غدیر مشتاق شوند و بدانند چنین ماجرایی اتفاق افتاده است و دشمنان در فکر کتمان این جریان هستند.

 

وی افزود: بنده فکر می کنم یکی از کارهایی که مقدمات ظهور را فراهم می کند، انتقال موضوع غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) به نسل امرو و آینده است.

 

وی در ادامه گفت: جالب است بدانید در خطبه غدیر، پیامبر (ص) تمام 12 وصی شان را به اسم معرفی کردند و به مردم گفتند که من 12 وصی دارم، آخرینشان غائب می شود و غیبت طولانی دارد.

 

پیامبر (ص) همه اینها را بیان کردند که مردم فکر نکنند ایشان اطلاع ندارند یا نمی دانند بناست غصب خلافتی شود اما بالاخره این کوتاهی از مردم شد اما وظیفه ما این است که جبران کنیم، البته جبران مستدلانه با روش عقلایی، همان چیزی که اهل بیت(ع) انتظار دارند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.