دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

در جلسه ستاد مرکزی اربعین مطرح شد؛ «حیاتنا الحسین» شعار اربعین امسال

39
0

در جلسه ستاد اربعین اعلام شد که شعار «حیاتنا الحسین» به عنوان شعار اربعین امسال انتخاب شده و از سوی دولت عراق هم مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، یکصد و چهاردهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین  امروز دوشنبه در وزارت کشور برگزار و اعلام شد که شعار «حیاتنا الحسین» به عنوان شعار اربعین انتخاب شده است.

 

این جلسه  با حضور سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین برگزار و عنوان شد  این شعار از سوی دولت عراق هم مورد تأیید قرار گرفته است.

 

حیاتنا الحسین به موضوع زیست مومنانه مبتنی بر اصل زیارت تاکید دارد که در پیام‌های مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده است.

 

یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست درخواست‌ ارائه ارز به زائران اباعبدالله الحسین(ع) بود که درباره میزان ارز هم بحث و بررسی صورت گرفت.  در این جلسه با توجه به هزینه‌های حمل و نقل در عراق، کمترین مبلغ ارز ممکن، ۲۰۰ دلار مطرح شد.

 

همچنین در این جلسه موضوع بیمه زائران مطرح شد و از میان ۲۸ شرکت بیمه‌ای که برای پوشش بیمه زائران اعلام آمادگی کردند نهایتاً ۱۲ شرکت قیمت خود را اعلام کردند .

 

بر پایه این گزارش، گذرنامه زائران باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد و خانواده‌ها به صورت گروهی اقدام به اخذ گذرنامه نموده و زائران سعی کنند در کمتر از یک هفته زیارت را به اتمام برسانند.

 

همچنین پیش‌بینی از ساعات و روزهای پرازدحام هر یک از مرزها با توجه به آمار سال گذشته صورت گرفته و در سامانه سماح بارگزاری شده است.

 

مرز مهران ۲۴ ساعته فعال بوده و پیش بینی شده است روزانه پذیرای ۱۸۰ هزار نفرباشد.

 

مرز خسروی ۲۴ ساعته و برای ۵۰ هزار نفر در روز دیده شده است. هر مرز نیز که در سامانه به تعداد حد نصاب زائران عبوری رسید، زائر جدید دیگر قادر به ثبت نام در همان روز نخواهد بود.

 

این گزارش حاکیست ثبت نام در سامانه سماح از ساعت ۱۰ صبح فردا سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.