دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

گذرنامه‌های منقضی شده برای اربعین رایگان تمدید می شود

27
0

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد: برای تسهیل زیارت اربعین، گذرنامه بین المللی افرادی که 2 سال از انقضای آن گذشته است، از امروز سه شنبه در اداره های گذرنامه سراسر کشور به صورت رایگان تمدید می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «علی ذوالقدری» در گفت وگو با خبرگزاری فارس افزود: افرادی که گذرنامه آنها تا سال ۱۴۰۰ معتبر بوده و اکنون ۲ سال از اعتبار آن گذشته است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره گذرنامه در استان‌های مختلف، بدون نیاز به تعویض، گذرنامه خود را تمدید کنند.

 

وی با بیان اینکه تمدید گذرنامه با برچسب فقط برای سفر به عراق در ایام اربعین است، تصریح کرد: روز گذشته تمدید گذرنامه‌هایی که ۲ سال منقضی شده است، در استان‌های تهران، قم، اصفهان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان صورت گرفت و از امروز این اقدام در اداره گذرنامه سراسر کشور انجام می‌شود.

 

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه تمدید این گذرنامه‌ها رایگان است و زائران، میهمان امام حسین علیه‌السلام هستند، گفت: پس از مراجعه افراد به دفاتر گذرنامه، همکاران ما در سیستم تمدید را انجام می‌دهند و به این ترتیب، دیگر زائران معطل نخواهند شد.

 

بر اساس این گزارش، با تمدید رایگان و البته سریع گذرنامه‌هایی که ۲ سال از اعتبار آنها می‌گذرد، دیگر زائران نیازی به معطلی برای درخواست یا دریافت گذرنامه جدید ندارند و می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره گذرنامه در استان‌های مختلف، گذرنامه خود را برای سفر اربعین آماده کنند.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.