دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: 12 هزار اتوبوس در خدمت زائران اربعین/ امکان تهیه بلیت برگشت فراهم شد

24
0

وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه 7 هزار دستگاه اتوبوس شرکت های مسافربری و بیش از پنج هزار اتوبوس نهادهای عمومی کار جابجایی زائران اربعین را انجام می دهند، از فراهم شدن امکان رزرو و خرید بلیت های بازگشت از سوی زائران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «داریوش باقرجوان» مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح تمهیدات این سازمان در زمینه تامین ناوگان برای سفرهای اربعین اظهارداشت: از مجموع ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس که کارت حمل و نقل هوشمند دارند، حدود ۷ هزار دستگاه توان حرکت و پیمایش مسیرهای ۳۰۰ کیلومتر به بالا را دارند و در سفرهای اربعین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

وی افزود: علاوه بر آن، بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

 

این مقام وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: مصوبات ستاد مرکزی اربعین در زمینه تامین ناوگان از کشورهای همجوار را هم داریم که در نهایت چنانچه توان داخلی و دستگاه‌های دولتی پاسخگو نباشد، ناگزیر هستیم تا از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

 

باقرجوان همچنین از پیش‌فروش بلیت برای مسیرهای رفت اربعین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای بازگشت از عراق به داخل ایران نمی‌تواند دقیق باشد زیرا زمان‌بندی بازگشت از عراق دقیق نیست و به شکل خطی انجام می‌شود. به همین سبب، همزمان با سفرهای بازگشت، بلیت آن نیز قابل رزرو و خرید است.

 

 

 

آغاز طرح اربعین حسینی

 

باقرجوان با اعلام اینکه از روز گذشته (۲۷ مرداد) طرح اربعین حسینی آغاز شده است، گفت: از شنبه گذشته (۲۱ مرداد) پیش‌فروش بلیت‌ سفرهای اربعین به سمت مرزهای اربعین شروع شد و مردم به خوبی از آن استقبال کردند.

 

وی افزود: تمامی تلاش ما این است تا از تمامی ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای تسهیل در تردد زائران بهره ببریم.

 

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیگیری موضوعات توسعه ناوگان خبر داد و در این باره گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بالایی از ناوگان جاده‌ای در مسافت‌های میانی و بلند به طرح تردد اربعین اختصاص یافته است در صدد هستیم تا بتوانیم ظرفیت ناوگان مینی‌بوسی، ون و سواری را از طریق سامانه‌های نرم‌افزاری و همچنین به شکل حضوری و فیزیکی در اختیار زائران قرار بدهیم تا در سفرهای داخل کشور از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

باقر جوان افزود: در این زمینه، تلاش شده است تا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و معادن هم استفاده شود و این اقدام به تدریج در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه در سفرهای رفت بازه زمانی بیشتر است اما در سفرهای بازگشت مرزهای اربعین به ویژه مرزهای مهران، شلمچه و چزابه بیشترین تقاضای سفر را دارند، تصریح کرد: در تلاش بودیم تا پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت در مهران قبل از آغاز سفر اربعین آماده سازی و مناسب سازی شود که این کار با تلاش شبانه‌روزی همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای انجام شده است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.