دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

امضای طومار انزجار از اهانت به قرآن در راهپیمایی اربعین

21
0

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از امضای بزرگترین طومار طراحی شده از سوی زائران امام حسین (ع) با هدف ابراز انزجار از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و درخواست از سازمان ملل برای وضع قانون جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان الهی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید احمدی» در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: امیدوارم با اجرای این حرکت فرهنگی و سیاسی عظیم صدای اعتراض میلیون ها مسلمان به گوش مجامع بین المللی برسد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهانتی که به ساحت مقدس قرآن کریم شده امسال بیش از پیش بحث قاریان قرآن کریم نیز پررنگ تر شده و در ایام اربعین برنامه های بیشتری در مقایسه با سالهای گذشته برای زائران اربعین حسینی اجرا خواهد شد.

 

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: در این زمینه ۵۰ قاری ممتاز و ۳۰۰ قاری از شرکت کنندگان در فراخوان عمومی انتخاب شده در ایام اربعین در قالب اجرای برنامه های فرهنگی فعالیت می کنند.

 

احمدی گفت: در این ارتباط همچنین قاریان برجسته برخی کشورهای مسلمان از قبیل پاکستان، افغانستان، لبنان و عراق با همکاری ایران و دیگر قاریان دعوت شده توسط جامعه المصطفی فعالیت خواهند داشت.

 

این مقام مسئول فرهنگی اظهار داشت: قاریان یادشده که حدودا از ۱۲ ملیت هستند به صورت تک خوانی، همخوانی و غیره به اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی خواهند پرداخت.

 

به گفته رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در این ایام همچنین پویش های قرآنی در خصوص اربعین به صورت های ملی و بین المللی اجرا خواهد شد.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.