دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

ثبت نام بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر در سامانه سماح

27
0

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از دومیلیون و700 هزار نفر در سامانه سماح تا پیش از ظهرامروز خبر داد.

به گزارش پایگاه طلاع رسانی حج، درنشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت برگزار شد، آقای سید عباس حسینی افزود: نزدیک به دو میلیون وپانصد هزار نفر از این افرد با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت باردیگربه زائران اربعین توصیه کرد که برای عزیمت به عراق و شرکت درمراسم اربعین حسینی حتما درسامانه سماح ثبت نام کنند تا تحت پوشش بیمه حوادث و درمان در ایران و مسیر پیاده روی اربعین درعراق قرار ‌گیرند.

 

این جلسه با گزارش آقای حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه سماح درخصوص مرزهای انتخابی زائران برای عزیمت به عتبات عالیات ادامه یافت.

 

 

وی گفت: مرز مهران با 63 درصد بیشترین و مرز باشماق با نیم درصد کمترین آمار را به خود اختصاص داده اند و 3 درصد زائران هم مرز هوایی را برای خروج انتخاب کرده اند.

 

وی با بیان اینکه اوج سفرها دراین روزها انجام می شود ، افزود: روزگذشته حدود 1/13 درصد ازکل جمعیتی که متقاضی تشرف بودند از مرزها خارج شدند .

 

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: با هدف تسهیل در راهنمایی زائران و امورگمشدگان امسال نرم افزارهمیار اربعین بکار گرفته شده است و بیش از 950 نیرو نیز در 70 ایستگاه در داخل عراق و 14 ایستگاه در شش نقطه مرزی فعالیت دارند و به زائران خدمات ارائه می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست که در مورد نرم افزارهای مورد استفاده در اربعین امسال و خدماتی که ارائه می دهند اطلاع رسانی کنند تا زائران بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

 

 

در ادامه این نشست آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره مشکل فنی پیش آمده در هفته گذشته در سامانه سماح گزارش داد و تاکید کرد که درحال حاضر روند ثبت نام زائران حسینی با روند عادی ادامه دارد و بررسی های کارشناسی درخصوص علل بروز مشکل در این سامانه توسط تیم های مجرب درحال پیگیری است.

 

این جلسه با گزارش آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی سفر عمره ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی ازمسئولان و مدیران حج و زیارت خواست که تمام تلاش خود را بکار برند تا سفرهای عمره در زمان خود راه اندازی شود و علاقمندان و مشتاقان سفر به سرزمین وحی از این سفر معنوی و زیارتی بهره مند شوند. 

 

برپایه این گزارش، آقای علیرضا عنایتی سفیر جدید کشورمان در عربستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت خود در جمع مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حضور یافت و موضوعاتی که دراین ماموریت در حوزه حج و زیارت باید پیگیری شود بررسی شد.

 

 

وی تاکید کرد: نمایندگی سیاسی کشورمان درعربستان در دور جدید فعالیت های خود این درخواست ها و مطالبات را مورد توجه قرار خواهد داد به نحوی که خواسته های مجموعه حج و زیارت تامین شود و توافقات لازم با کشور میزبان به نتیجه برسد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.