دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام: سلامت آب و مواد غذایی در مهران روزانه بررسی می‌شوند

24
0

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سلامت آب و مواد غذایی در مهران روزانه بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکونهاد اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۹۰ نفر از پرسنل شبکه‌های بهداشت و درمان شامل پزشک، کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، ماما، روانشناس و آزمایشگاه به صورت شیفت‌بندی و شبانه روزی در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: به طور کلی خدمات شامل ویزیت بیماران، نظارت بر مواد غذایی، آب و پروتکل‌های بهداشتی، مراقبت‌های سندرومیک برای شناسایی ۱۶ بیماری در مبادی ورودی مرز است.

وی تصریح کرد: این بیماری‌ها شامل بیماری‌های مسری، تنفسی، روده‌ای و … می‌باشند و با توجه به حجم عظیم جمعیت و احتمال شیوع آن‌ها قبل از ورود به کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت ابتلا قرنطینه و به مراکز درمانی مربوطه معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان ایلام خاطر نشان کرد: در اربعین امسال برای اولین بار در راستای جوانی جمعیت و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص، یک بحش خدمات مامایی، مراقبت از مادر و کودک در مرز مهران مستقر است.

نیکونهاد سلامت آب را در این ایام دارای اهمیت دانست و افزود: روزانه کارشناسان بهداشت محیط به طور دقیق سلامت آب را مورد بررسی قرار می‌دهند و تست کلرسنجی تعیین کننده این موضوع می‌باشد گه تقریباً روزانه ۱۵ بار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر موکب‌ها در مرز و همچنین بررسی مواد غذایی مورد استفاده از دیگر مواردی است که کارشناسان بهداشت محیط هر روز بررسی می‌کنند و در صورت فاسد شدن مواد غذایی آن‌ها را معدوم می‌کنند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.