خطبه ، نماز جمعه ، کرج ، آیت الله ، حسینی همدانی
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار عمومی

اخبار

امام جمعه کرج: طوفان الاقصی نقطه عطفی در جریان مقاومت جهان اسلام شده است

30
0

کرج – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: طوفان الاقصی حرکت بزرگی است که اکنون در پیچ تاریخی جهان به نقطه عطفی در جریان مقاومت جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های این هفته نمازجمعه کرج با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت و طوفانی که این مقاومت فلسطین برپا کرد، افزود: این طوفان حرکتی است که خواری و شکست صهیونیست را نزدیکتر کرده است.

وی با بیان اینکه شکست هایی که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی خورده حتی با کشتار زنان و کودکان فلسطین قابل جبران نیست، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این چند روز ضربه ای خورده که دیگر هیبتی برایش باقی نمانده است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در ۲۱ آیه از آیات شریفه قرآن تذکر می دهد که با نگاه به عملکرد و عاقبت دیگران عبرت بگیرید، اظهار کرد: بیشترین داستان انبیای الهی و قومشان که در قرآن مطرح شده از قوم یهود است که قومی لجوج هستند که داستان هایی در مورد آن ها در قرآن کریم آمده که بسیار عبرت آموز است.

وی ادامه داد: قوم یهود در طول تاریخ زندگی شان انحرافات زیاد اخلاقی، اعتقادی و سیاسی داشتند و از افراد عادی تا دانشمندانشان دائم گرفتار خواری و ذلت و آوارگی بودند.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به ضرب ذلت و نیاز بر پیشانی آن ها اشاره دارد که گرفتار خشم خدا شده اند و پیامبران را به ناحق کشتند و متجاوز و گناهکار بودند لذا خداوند آن ها را خوار کرد و مثل علامتی که بر سکه ها می زنند خواری و ذلت بر پیشانی آن ها زده شده و دیگر محو نمی شود.

امام جمعه گفت: اگر مدتی قدرت داشتند ولی در کل زبون و خوار هستند و اگر ثروتی هم داشته باشند تحت سلطه و بیچاره هستند و اکنون هم خوار و زبون هستند.

وی یکی از علامت های خواری آن ها را شهرک سازی تحت حمایت دیگران در فلسطین اشغالی دانست و افزود: انحرافاتی که دارند نشانه ذلت آن هاست که از جمله انحرافاتی اعتقادی کم ایمانی به خداوند است که آیه ۹۱ و ۹۲ سوره بقره به این موضوع اشاره کرده است و به حضرت موسی (ع) می گفتند «تا خداوند را نبینند ایمان نمی آورند».

وی از جمله انحرافات اخلاقی این قوم را طمع عنوان و اظهار کرد: این قوم به اموال دیگران چشم و طمع دارند به طوریکه در قرآن آمده «آنان حریص ترین مردم نسبت به زندگی هستند و حتی حریص تر از کسانی که شرک می ورزند و آرزو می کنند که هزار سال زندگی کنند».

نماینده ولی فقیه در استان البرز تکبر را یکی دیگر از نشانه های رذالت قوم یهود دانست و گفت: خوی برتری طلبی آن ها در طول تاریخ تاکنون ادامه داشته است و بدترین و شرورترین افراد دنیا هستند.

وی با بیان اینکه آن ها خود را بهترین افراد روی زمین می دانند افزود: ما به سران کودک کش توصیه می کنیم که این جنگ را زودتر تمام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به جنایاتی که رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه می کند و آب و دارو و برق را قطع می کنند و کودکان و زنان را می کشند، تصریح کرد: از مجامع بین المللی می خواهیم در مقابل این جنایت ها خاموش نباشند زیرا آثار این جنایات وحسیانه هرگز از جامعه بشریت به خصوص ملت های اسلامی پاک نمی شود.

وی گفت: رژیم اسراییل با این کارها نمی توانند خللی در ملت غزه وارد کنند بلکه آبرویی از آن ها ریخته شده که قابل جبران نیست و وضعیت آن ها سیاه تر از آنی است که در منطقه بتوانند برای خود کاری کنند.

وی افزود: نبرد با اشغالگران دیگر محدود به نوار غزه نیست و گروه های مقاومت به طور رسمی همکاری با عملیات طوفان را اعلام کردند و این نبرد به سرزمین های اشغالی هم کشیده می شود.

اقتدار گروه های مقاومت کلید اصلی به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی

آیت الله حسینی همدانی گفت: اقتدار روز افزون گروه های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به زانو درآوردن دشمن صهیونیستی است که باید این مسیر ادامه یابد و با همراه شدن کرانه باختری گروه های دیگر هم به ترتیب خواهند آمد.

وی حرکتی که در پانزدهم مهر آغاز شد را ضرب سکه خواری و ذلت رژیم غاصب اسراییل دانست و افزود: آن ضرب سکه در ۱۵ مهر، سکه خواری و ذلت شما مهر شد و ضرب دیگری خورد و آماده باشید که سیلی اصلی در راه است و به زودی پرونده شما برای همیشه برای مقاومت مهر زده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر تا امروز رزیم صهیونستی تلاش می کرد با صلح ابراهام و معامله قرن و عادی سازی روابط با کشورها بخش مقهوری از خود نشان دهد و مشروعیت خود را ثابت کند از این به بعد با بحران موجودیت مواجه خواهد بود.

امام جمعه کرج ادامه داد: یکی از مواردی که موجودیت آن ها را به خطر انداخته این است که بیش از ۷۰ سال برای سرزمین موعود نیرو جمع می کنند ولی بر اساس نظرسنجی خودشان بیش از ۹۰ درصد این نیروها دیگر نمی خواهند در این سرزمین بمانند .

وی اضافه کرد: از دیگر موارد نشان اضمحلال آن ها دعواهای داخلی است که نتیجه آن هم فروپاشی است و یکی دیگر از موارد فروپاشی اسراییل وضعیت ارتش اسراییل است که زمانی مقتدرترین ارتش بود که اکنون دیگر در مقابل گروه های مقاومت توان مبارزه ندارد مگر اینکه آب و برق قطع کند و زنان و کودکانشان را بکشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: برای ماندن این ارتشیان خود در بخش های مختلف آن ها را از آمدن لشکر وقوای حزب الله می ترسانند که اگر بروند آن ها می آیند در ضمن نباید فکر کنند که آمریکا غیر از کمک تسلیحاتی کمک دیگری به شما می کند.

آتش سنگین جبهه مقاومت تمام موجودیت آن ها را به خطر می اندازد

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه آتش سنگین جبهه مقاومت تمام موجودیت صهیونیست را به خطر انداخته، افزود: آمریکا خود درگیر مسایل خودش است و در آن معطل مانده است.

وی تصریح کرد: محور مقاومت در سرزمینی به وسعت بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب و جمعیتی بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در مقابل رژیم غاصبی است که ۱۰۰ برابر کوجکتر و جمعیتی بیسیار کمتر دارد و امروز دست محور مقاومت در مسایل راهبردی بالاتر و برتر از دشمن صهیونیستی است.

وی یادآور شد: برای بار سوم در این چند دهه این رژیم منحوس به فروپاشی کامل نزدیک شده است و چیزی که مسلم است که ملت مظلوم فلسطین پیروز اصلی این میدان خواهند بود.

امام جمعه کرج به نزدیک شدن روز ۲۶ مهر ماه که تحریم تسلیحاتی ایران تمام می شود اشاره کرد و گفت: دراین ۲۰ سال قدرت های دنیا این تحریم را دستاویزی بر علیه ایران کرده بودند.

وی افزود: مجامع بین المللی بایستی منطقه را از سلاح های هسته ای پاکسازی کنند و این در حالی است که ۲۰۰ کلاهک هسته ای کشوری ۲۰۰ کلاهک هسته ای داشته باشد و خوی شرارت داشته باشد و به هیچ اصولی پایبند نباشی که چه تضمینی برای صلح است ولی ایران و رهبرش پایبندی به این اصول دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: مجامع بین المللی اگر راست می گویند این کشورها را در مسیر معاهدات قرار دهند و سلاح های این کشورها را بگیرند.

وی به سفر شیخ زکزاکی به ایران اشاره کرد و گفت: این فرد مجاهد در ابتدای انقلاب اسلامی به ایران آمد و پس از دیدار با امام راحل شیعه شد و بعد به نیجریه رفت و تاکنون ۶ میلیون شیعه کرده است و فرزندانش به شهادت رسیده اند.

وی یادآور شد: در این روزها که از حاج قاسم سخن می گویید پدر صنعتی موشکی ایران حسن تهرانی مقدم را هم فراموش نکنید که دستاوردهای اوست که نظام ایران اسلامی را سرافراز کرده است.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.