دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

اربعین حسینی

اخبار

اعلام آمادگی و حمایت بعثه مقام معظم رهبری ازتشرف ایرانیان مقیم خارج از کشور به سفرهای زیارتی

26
0

در دیدار دستیار وزیر خارجه و مدیر کل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی این مجموعه آمادگی خود را مبنی بر ارائه خدمات و حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای حضور در حج تمتع، عمره مفرده و زیارت عتبات عالیات و تشرف به شهرهای زیارتی مشهد مقدس و قم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین ملاقات که آقای سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب به فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری و دیدارهای صورت گرفته با هموطنان ایرانی مقیم درقالب کاروانهای زیارتی در طول سالهای گذشته و در ایام حج و عمره مفرده  اشاره کرد. وی ابراز علاقمندی و عشق وافر ایرانیان خارج از کشور به زیارت و تقویت  معنویت و ارادتمندی به پیامبر عظیم الشان(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یادآور شد و از تداوم همکاریها با دبیرخانه شورایعالی ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه آقای دکتر سهرابی که خود در امر زیارت حرمین شریفین و اعتاب مقدسه آشنا هستند ، استقبال کرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به مذاکرات انجام شده با مقامات ذیربط در کشور عربستان در خصوص اختصاص سهمیه حج تمتع به ایرانیان خارج از کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که با توجه به آغاز و توسعه گسترش روابط میان دو کشور و در صورت حل شدن موضوع اختصاص سهمیه به هموطنان خارج از کشور تسهیلات لازم جهت تشرف آنان فراهم شود.

 

 

درادامه این ملاقات، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به راهکارهای مختلف برای زمینه سازی و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و مذهبی جهت سفر ایرانیان مقیم خارج از اقصی نقاط دنیا به سرزمین مادری خود و تشرف به اماکن مذهبی و زیارتی ، آمادگی این سازمان برای سازماندهی کاروان های مربوطه را اعلام کرد.

 

 

دستیار وزیر امورخارجه هم دراین ملاقات ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات و پیگیری‌های اداره کل شورایعالی ایرانیان مقیم در مورد کلیه امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور ، به تاکید رئیس محترم جمهور در ایجاد و بستر سازی و تسهیل رفت و آمد هموطنان خارج به داخل کشور در جهت تقویت هویت فرهنگی و دینی آنها اشاره کرد.

 

 

وی افزود: وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی در خصوص حمایت همه جانبه از امور مربوط به ایرانیان مقیم به ویژه در ارتباط با انجام امور فرهنگی  و ایجاد جاذبه و مساعدتهای لازم در همه زمینه‌ها به ویژه سفرهای زیارتی و معنوی تاکید لازم را به تمامی روسای کارگروهها بویژه سفرا و کارداران و سرکنسولان جمهوری اسلامی در سراسر جهان ابلاغ کرده است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.