دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

سوریه

اخبار

کاهش تعداد زائران حرم‌های سوریه

60
0

تعطیلی فرودگاه دمشق و ادامه لغو پروازها به دلیل حمله‌های رژیم صهیونیستی، تعداد زائران حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما را کاهش داده و بسیاری از زائران کشورهای مختلف در حسرت تشرف به حرم‌های سوریه هستند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، این روزها حرم حضرت رقیه و زینب سلام‌الله علیهما غریب‌تر از گذشته شده است و با تعطیلی موقت فرودگاه دمشق، زائران خارجی امکان تشرف به این مکان مقدس را ندارند.

در ماه‌های گذشته روزانه چندین پرواز از کشورهای مختلف همچون ایران، عراق، پاکستان، امارات و بحرین به دمشق صورت می‌گرفت که با بسته شدن فرودگاه دمشق، این پروازها هم لغو و سفرهای زیارتی به حرم‌های سوریه متوقف شده‌اند.

حرم حضرت رقیه (س)

اکنون برای مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما، تشرف به سوریه آرزو شده است؛ تا جایی که جمعی از ایرانیان نیز در آرزوی تشرف به دمشق هستند.

نه تنها ایرانیان بلکه زوار بسیاری از کشورها منتظر ازسرگیری فعالیت دمشق و برقراری پروازها هستند. نبود پرواز به دمشق، باعث کاهش تعداد زائران شده و بسیاری در حسرت زیارت هستند. 

به دلیل نبود امنیت و حمله‌های رژیم اشغالگر قدس به برخی شهرهای سوریه، برخی فرودگاه‌های این کشور همچون دمشق و حلب غیرفعال شده‌اند و پروازها به فرودگاه لاذقیه انجام می‌شود.

البته پروازها به لاذقیه هم محدود و از برخی کشورها صورت می‌گیرد. شرکت هواپیمایی سوری از تهران به لاذقیه، مسافران را رایگان به دمشق انتقال می‌دهد. 

به گزارش فارس، از امروز پروازهای اجنحةالشام به لاذقیه برقرار شده است و در صورت نبود مشکل این ایرلاین در هفته سه پرواز به لاذقیه خواهند داشت.

پایان پیام/

فایلهای پیوست

1 فایل برای دانلود

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.