یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

اخبار عمومی

اخبار

رئیس‌جمهور در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی: امروز فلسطین محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است+فیلم

18
0

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض با بیان اینکه امروز فلسطین محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است، گفت: در این اجلاس فوق‌العاده گرد هم آمده‌ایم تا در خصوص اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام یعنی موضوع فلسطین و یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ که در این سرزمین و غزه قهرمان در جریان است، تصمیمی تاریخی و سرنوشت‌ساز اتخاذ کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، عصر امروزشنبه(۲۰ آبان)، در نشست اضطراری سران سازمان همکاری‌ اسلامی که در ریاض عربستان سعودی در حال برگزاری است، به ایراد سخنرانی پرداخت که بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان به شرح ذیل است: 

 

 سلام بر قدس

 

 سلام بر غزه و کودکانش

 

 سلام بر فلسطین و خون‌های به ناحق ریخته‌اش

 

 سلام بر مقاومت سرافراز فلسطین و لبنان

 

امروز فلسطین محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است.

 

ابتدا مایلم از دولت عربستان سعودی به عنوان چهاردهمین رئیس سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی و برگزاری این نشست مهم و مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در این مقطع حساس از تحولات منطقه‌ای و شرایط خطیر کنونی تشکر نمایم.

 

امروز در این اجلاس فوق‌العاده گرد هم آمده‌ایم تا در خصوص اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام یعنی موضوع فلسطین و یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ که در این سرزمین و غزه قهرمان در جریان است، تصمیمی تاریخی و سرنوشت‌ساز اتخاذ کنیم.

 

رئیس جمهوردر سخنرانی خود با بیان اینکه از همان ابتدا در گفت‌وگوهایم با سران کشورهای اسلامی تاکید داشتم که این نشست زودتر برگزار شود و کاش یک ماه پیش برگزار می‌شد، 10 پیشنهاد خود را درباره جنگ غزه مطرح و بیان کرد: اولین و فوری‌ترین اقدام باید توقف کشتار در غزه و پایان حملات کور و حمله به بینارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌هاست.

 

وی ادامه داد: دومین اقدام رفع کامل محاصره انسانی غزه و بازگشایی فوری و بدون قید و شرط گذرگاه رفح با همکاری برادران مصری برای ارسال دارو و غذا به غزه است.

 

رئیسی خروج فوری نظامی رژیم صهیونیستی از غزه را به عنوان سومین پیشنهاد خود مطرح کرد و گفت: چهارمین اقدام باید قطع فوری هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی به خصوص در حوزه انرژی باشد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در پنجمین اقدام کشورهای اسلامی باید ارتش رژیم صهیونیستی را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کنند و در اقدام ششم باید دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات این رژیم تشکیل شود.

 

وی در ادامه درباره راه حل پایدار حل موضوع فلسطین یادآور شد: راه حل اصلی و پایدار همان است که امام خامنه‌ای حفظه الله رهبر فرزانه جمهوری اسلامی مطرح کردند و امروز در سازمان ملل ثبت شده یعنی تشکیل دولت فلسطینی از تهر تا بحر بر مبنای اصل دموکراتیک هر فلسطینی یک رای، چه مسلمان چه یهودی و چه مسیحی.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.