یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

آغاز اعزام های زایران ایرانی با قطار حرمین/ نخستین کاروان ها رهسپار مکه شدند/حضور میدانی رییس سازمان حج وزیارت و دست اندرکاران در عملیات انتقال با قطار

33
0
نخستین کاروانهای زایران ایرانی حج تمتع ۱۴۰۳ شامگاه بیست و نهم اردیبهشت ماه با بدرقه رییس سازمان حج وزیارت و جمعی از دست اندرکاران حج امسال ، به وسیله قطار سریع السیر حرمین ، از مدینه منوره رهسپار مکه مکرمه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛ بهره مندی از قطار سریع السیر حرمین که توانایی انتقال مسافران از مدینه به مکه و بالعکس را دارد در موسم حج سال گذشته به صورت آزمایشی انجام گرفت .
سازمان حج وزیارت به جهت رفاه حال زایران ایرانی و همچنین اهتمام به حفظ سلامت ، عزت و کرامت زوار بر آن شد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، تمامی زایران حج تمتع را با قطار سریع السیر بین شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه منتقل کند .
طول زمان مسیر با قطار بین شهری حدود دو ساعت و ده دقیقه می‌باشد که این مدت زمان در گذشته برای زایران ایرانی که با اتوبوس بین شهرهای مدینه تا مکه تردد می کردند در حدود ۸تا ۹ساعت بوده است.
همچنین از مهمترین مزایای استفاده از قطار سریع السیر ، سرعت در انتقال زایران ، افزایش ایمنی در سفر و همچنین کاهش خستگی در طول مسیر و رسیدگی بهتر زایران به اعمال و مناسک بوده است.
سازمان حج وزیارت شامگاه شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه نخستین گروههای زایران ایرانی حج تمتع امسال را به وسیله قطار حرمین به مکه مکرمه منتقل کرد.
در فرایند نخستین روز نقل و انتقال با قطار سریع السیر ، یک هزار و هفتصد و پنجاه نفر از زایران توسط ۶ رام قطار در زمانبندی های متفاوت از بین ساعت ۲۱ تا ۲۳ به مکه مکرمه منتقل شدند.
در نخستین روز از عزیمت زایران ایرانی با قطار حرمین ، سید عباس حسینی رییس سازمان حج وزیارت ، غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع ، تنی چند از دست اندرکاران ستاد مدینه و مدیران ایستگاه قطار حرمین ، کاروان های زایران ایرانی را با ارزوی دعای خیر و شاخه های گل بدرقه کردند.
زایران کشورمان نیز که از فرایند نقل و انتقال با قطار حرمین راضی به نظر می‌رسیدند از خدمات دست اندرکاران حج تمتع امسال و حضور میدانی آنها در اقدامات اجرایی قدردانی کردند.
لازم به یادآوری است ،نخستین گروه از زایران ایرانی پس از پنج روز اقامت در مدینه منوره ، بعد از احرام بستن در میقات شجره، با قطار حرمین به مکه مکرمه منتقل شدند.
رییس سازمان حج وزیارت ، مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع امسال، به صورت میدانی بر فرایند حضور زایران در مسجد شجره، انتقال به ایستگاه قطار و سپس حضور در ایستگاه و انتقال به مکه مکرمه نظارت کردند .

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.