یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

اعلام جزئیات اعزام کاروان های حج استان البرز/ اعزام 1207 زائر تا کنون

50
0

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز در حج تمتع سالجاری که با شعار «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدارامت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم»  آغاز شد، تعداد 14 کاروان به استان البرز اختصاص یافت که از مجموع 1862 زائر البرزی، تا کنون تعداد 1207 زائر در قالب 9 کاروان در عملیات حج تمتع 1403 به سرزمین وحی اعزام شده اند.

بر اساس این گزارش سهمیه حج تمتع 1403 استان البرز 14 کاروان می باشد که تا این تاریخ 9 کاروان عازم سفر معنوی حج تمتع شده اند.

از بین زائران البرزی آقای محمد احمدی با 90سال و آقای جواد یوسفی با 11 سال ، به ترتیب مسن ترین و کم سن ترین زائران استان البرز می باشند.

گفتنی است امسال در موسم حج تمتع 87 هزار و 550 نفر از زایران و عوامل از کشورمان حضور خواهند داشت.

در حج تمتع سالجاری 21 ایستگاه پروازی مهیای پرواز زایران ایرانی شده است که زائران استان البرز از ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی(ره) به قصد تشرف به حج تمتع به کشور عربستان سعودی اعزام خواهند شد.

امسال برای تردد زائران در مکه مکرمه ۳۵۰ اتوبوس از چهار شرکت سعودی اجاره شده است. در مدینه منوره هم به دلیل نزدیکی هتل‌ها به بخش مرکزی و حرم نبوی، وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

البته پس از پایان مناسک حج تمتع و بازگشت زائران به مکه مکرمه، از چهاردهم ذی‌الحجه یعنی ۱۲ تیرماه دوباره وسایل حمل و نقل عمومی در مکه مکرمه فعالیت خود را از سر می‌گیرند. 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.