یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

ارتقا خدمات اجرایی در حج تمتع 1403 نسبت به سنوات قبل/تاکید برخدمت رسانی مطلوب به زایران

26
0
رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زایران کشورمان گفت: در بسیاری زمینه ها اعم از تغذیه و تدارکات و اسکان شاهد رشد خدمات نسبت به سنوات قبل هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛ جلسه ستاد مکه مکرمه یکشنبه ششم خرداد ماه به ریاست سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت ، غلامرضا رضایی رییس ستاد مکه مکرمه و دست اندرکاران ستاد برگزار شد.
رضایی رییس ستاد مکه مکرمه در ابتدای این جلسه توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته مطرح کرد و گفت: تمامی نیروهای صف و ستاد مطابق برنامه ریزی های انجام شده در حال انجام وظایف خود هستند چراکه آسیب شناسی سنوات گذشته به خوبی انجام گرفته و نقاط قوت و ضعف نیز احصا شده و در این عملیات مورد توجه قرار دارد.
وی افزود: بحمدالله 100 درصد روادید سهمیه تخصیصی به کشورمان صادر شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد؛ 38 درصد پروازهای زایران ایرانی وارد عربستان شده اند که عمده پروازها به فرودگاه مدینه بوده و پروازهای فرودگاه جده هم در حال انجام است و به لطف خدا مشکل خاصی وجود ندارد.
در ادامه جلسه مدیران مناطق نیز گزارشی در خصوص وضعیت ورود زایران به مکه و شرایط اسکان و سایر موضوعات مرتبط را بیان کردند.
گزارش واحد حمل و نقل درون شهری، گزارش واحد تغذیه و تدارکات، فناوری اطلاعات، اسکان، پزشکی ، بازرسی بعثه مقام معظم رهبری ، دفتر نمایندگی سازمان و سایر دست اندرکاران نیز ارایه شد.
آقای سید عباس حسیئی رییس سازمان حج و زیارت پس از استماع گزارش های مطرح شده گفت: با لطف خدا شرایط موجود در بسیاری زمینه ها به نسبت سنوات قبل بهتر می باشد؛ وضعیت آشپزخانه ها، بهداشت محیط ، کیفیت مواد اولیه و توجه به موضوع تغذیه به مراتب رشد یافته و ارتقا پیدا کرده است.
وی با اشاره به موضوع اسکان نیز گفت: در خصوص اجاره هتل ها نیز دست اندرکاران به خوبی اقدامات لازم را انجام داده اند و نسبت به سال گذشته روند مناسب تری را شاهد هستیم که البته برای ارتقا خدمات از کف گروه قیمتی، یک گروه را حذف کرده ایم.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل نیز اقدامات شایسته ای انجام گرفته است گفت: یکی از مهمترین برنامه های اجرایی امسال موضوع انتقال زایران با قطار می باشد که بحمدالله روند مناسبی را شاهد هستیم که این مهم در سلامت و امنیت زایران کشورمان تاثیرات بسزایی دارد.
وی به رشد خدمات در حوزه خیام عرفات اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته چادرهای زایران به سیستم خنک کنندگی مطلوبی مجهز خواهد شد و این در رفاه و آسایش زایران تاثیر بسزایی دارد.
رییس سازمان حج و زیارت بر خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زایران کشورمان در موسم حج تمتع 1403 تاکید کرد و گفت: می بایست به همه موضوعات اجرایی توجه ویژه ای صورت گیرد؛ زایران به مثابه امانت می باشند و باید به بهترین نحو خدمات را ارایه دهیم تا به سلامت به کشور اسلامی بازگردند.
حسینی تصریح کرد: در زمینه ستاد و عوامل اجرایی کاروان ها نیز سعی کرده ایم از نیروهای جوان و فعال استفاده نماییم و امیدواریم شاهد عملیاتی موفقیت آمیز و عزتمندانه باشیم تا افتخاری به افتخارات حج نظام مقدس جمهموری اسلامی اضافه شود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.