یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

ارتقا خدمات در مشاعر و تبیین شرایط برای خدمت رسانی به ضیوف الرحمن/تحول در خدمات اجرایی نسبت به سنوات گذشته

22
0
در نشست رییس ستاد مکه مکرمه و مسئولان مکاتب 9 گانه در مشاعر مقدسه با شرکت طرف قرارداد در کشور میزبان موضوع خدمات در عرفات، مشعر الحرام و منا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ خدمات رسانی در مشاعر مقدسه که حائز اهمیت ترین بخش حضور زایران در عملیات حج تمتع محسوب می شود از جمله مهمترین دغدغه های مسئولان حج و زیارت به شمار می رود که بر همین اساس دست اندرکاران همه ساله پیش از موسم این موضوع را بررسی می کنند تا خدمت رسانی مطلوب به ضیوف الرحمن به نحو شایسته ای صورت پذیرد.
در همین خصوص نشست میان رییس ستاد مکه و مدیران ایرانی مکاتب 9 گانه در مشاعر مقدسه با رییس و مدیران خدمات میدانی مکاتب 9 گانه شرکت مناسک المشاعر که مسئولیت تامین خدمات مورد نیاز زایران در مشاعر را عهده دار می باشد ، برگزار گردید.
آقای غلامرضا رضایی پیش از جلسه و در جمع مدیران ایرانی مکاتب 9 گانه به تبیین شرایط موجود و تعهدات شرکت طرف قرارداد که از میان شرکت های ارایه دهنده خدمات، انتخاب شده است ، پرداخت .
وی اظهار کرد: طبق بررسی های میدانی که از مشاعر صورت گرفته و تعهدات مطرح شده از سوی شرکت مدنظر ، آمادگی های لازم در خصوص خدمت رسانی مطلوب می باشد و بهبود یافته تر از سنوات گذشته ایجاد شده است که امیدواریم این تعهدات نیز به نحو مناسبی مورد توجه قرار گیرد.
مدیر عملیات حج تمتع 1403 خاطرنشان کرد: در گذشته مشکلاتی در خصوص سرمایش چادرهای عرفات و همچنین مشکلات برق و ... وجود داشت که بحمدالله با تلاش های صورت گرفته این مسایل رفع شده است.
پس از پایان جلسه رییس ستاد مکه مکرمه با مدیران مکاتب، نشستی با مسئولان شرکت مناسک المشاعر انجام گرفت.
در این نشست علاوه بر معارفه نمایندگان مراکز خدمات میدانی و نمایندگان ستاد عملیات حج در مراکز یاد شده ، پیرامون خدمات حج سال جاری در مشاعر مقدسه ، توضیحاتی از سوی طرفین ارایه شد و راهکارهای رفع نواقص خدمات در سنوات قبل و ارتقا آن در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
چگونگی نصب خیام، تامین سرمایش چادرها ، فرش ، نور امکانات آماده شده در سرویس های بهداشتی و همچنین تعداد و کیفیت هرکدام از خدمات ذکر شده به تفصیل مورد توجه قرار گرفت.
همچنین نحوه کنترل خدمات مهیا شده و اطمینان از آمادگی لازم جهت پذیرایی از زایران در مدت اقامت ایشان در عرفات، مشعرو منا مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت مناسک المشاعر در این جلسه توضیحاتی پیرامون سیستم سرمایش ، چادرها و .... که با رویکرد حل مشکلات سال گذشته برنامه ریزی شده را تشریح کرد و اطمینان داد در ساختار چدید و توزیع و تعیین وظایف کارکنان مناسک المشاعر ، نقش مراکز خدمات میدانی 9 گانه ، موثر تر و کارامد تر از سالهای گذشته خواهد بود و هر یک از مدیران مکاتب 9 گانه پاسخگوی خدمات حوزه استحفاظی خود و رفع کمشکلات آن خواهند بود .
همچنین مسئول شرکت مناسک المشاعر خبرداد که پیش بینی های لازم جهت ذخیره سازی یخ و امکانات مورد نیاز داخل چادرها انجام گرفته است ؛ ضمن اینکه به تعداد کافی به تامین نیروی متخصص برای خدمات تاسیساتی و سایر تعمیر و نگهداری ها نیز انجام گرفته است.
بنابر زمانبندی به عمل آمده تمامی زیرساختها و تجهیز چادرها می بایست روز اول ذی الحجه آماده و به بهرداری رسد .
طرفین از ابتدای ذی الحجه روزانه امکانات و تجهیزات و آمادگی ها را مورد توجه قرار دهند و به بررسی میدانی بپردازند.
همچنین قرار شد ظرف 24 ساعت آینده نقشه عرفات و منا در اختیار واحد اسکان قرار گیرد ؛ واحد اسکان نیز می بایست ظرف 72 ساعت آینده نسبت به توزیع چادرهای بین کاروان ها و مجموعه ها اقدام نمایند.
در پایان طرفین بر رضایت حداکثری حجاج که همانا رضایت الهی را بدنبال دارد ، در طول حضور در مشاعر مقدسه تاکید کردند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.