یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

دیداری از جنس عشق و صمیمیت ؛ حضور‌ نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج و زیارت در کنار جانبازان

23
0
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج وزیارت با جانبازان سرافراز میهن اسلامی که در مدینه النبی به سر می‌برند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی , آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع امروزچهارشنبه (۹ خرداد) با حضور در محل اقامت کاروان ویژه حج جانبازان در هتل «مدینه الجدیده»، با زائرین جانباز دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای حسینی در این دیدار صمیمانه، فرصتی را در کنار جانبازان و همراهانشان به گفتگو گذرانده و پای صحبت چند تن از جانبازان نشستند. در بخشی از این دیدار، جانبازان در مدح سید و سالار شهیدان نوحه‌ای را همخوانی کردند.
بنابراین گزارش، در این دیدارحجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی با اشاره به اینکه فرصت حضور در حرم نبوی و جنت البقیع را باید غنیمت دانست، اظهار داشت: خستگی برای جانبازان معنا ندارد ، عزیزانی که در راه اسلام و میهن از جان خود گذشتند.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سیره پیامبر، از جانبازان خواست که در حرم نبوی و بقیع با خود عهد ببندند تا سیره پیامبراسلام (ص) را سوغات ببرند و همراه داشته باشند.
بر پایه این گزارش، در بخش دیگر این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت پرسش‌های جانبازان را شنید و ضمن بیان توضیحاتی در پاسخ به آنها یاد‌آور شد عملیات حج امسال تلاش شده است تا به دور از رفاه زدگی انجام شود.
کاروان ۹۰ نفره جانبازان و همراهانشان از زائران مدینه اول هستند که روز دوشنبه (هفتم خرداد ماه) وارد شهر پیامبر شدند و روز‌های نخست ورودشان به مدینه النبی را درجوار گنبد خضرا و قبورائمه مظلوم بقیع می‌گذرانند.
برنامه بازدید مسئولان حوزه حج و زیارت از کاروان جانبازان، با صحبت تنی چند از جانبازان، سخنان سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت و گرفتن عکس یادگاری همراه بود.
در کاروان ویژه جانبازان که از ۱۲ استان کشورند دو بانوی جانباز و یک نفر جانباز اهل تسنن نیز حضور دارند که با همراهانشان به این سفر معنوی اعزام شده اند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.