یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

نقشه های تعاملی و سیستم "GPS " ، سیستمهای دیجیتال پیشرفته ای برای راهنمایی مکانی زائران در مسجد الحرام

29
0
در این یادداشت به تمهیدات اندیشیده شده برای زایران در خصوص مکان یابی و نقشه های اماکن مورد نیاز ، اشاره شده است.

هیئت عمومی رسیدگی به امور مسجد الحرام و مسجد النبی ، در موسم حج سالجاری ، سامانه راهنمایی مکانی را برای فصل حج از طریق اطلاعات دیجیتال با استتفاده از سیستم ناوبری ( GPS ) فراهم کرده است.
این سیستم ، خدمات به زائران و حاجیان در محیط خانه کعبه را با ارائه نقشه تعاملی دیجیتال ، سیستم موقعیت مکانی و راهنمای مکانیابی ، ارائه می کند و در تلاش است تا خدماتی که به تسهیل دسترسی میهمانان خانه خدا کمک میکند را توسعه دهد.
خدمات نقشه تعاملی دیجیتال ، با هدف تسهیل دسترسی زائران به مسجد الحرام و حرکت در محدوده حرم ، تعیین مکانهای عبادتی و نقاط اصلی آن ، از جمله صحن مطاف و محدوده مسعی و چگونگی رسیدن به آنها از طریق مسیرهای حرکتی مستقیم با استفاده از خدمات دیجیتال ارائه می نماید. تعداد تابلوهای "QR "در مسجد الحرام به 200 عدد می رسد که به زائران امکان می دهد تا مکان فعلی خود در خانه کعبه را تعیین کنند و مقصد مورد نظر خود را با استتفاده از تلفن همراه با سیستمهای iOS و Android ، پیدا نمایند .
نقشه تعاملی دیجیتال امکان دسترسی به تمامی تسهیلات ارائه شده توسط هیئت عمومی رسیدگی به امور مسجد الحرام و مسجد النبی ، از جمله درب ها، کتابخاته، سرویسهای بهداشتی ، دفاتر راهنمایی، خدمات ارائه ویلچر ، پله های برقی ، آسانسورها ، بیمارستانها، پلها و ... را فراهم میکند.
نقشه با توجه به تنوع فرهنگی - زبانی ، به زبانهای مختلفی از جمله عربی ، انگلیسی ، فرانسوی ، اردو ، اندونزیایی ، ترکی و سایر زبانها تهیه شده است.
اداره کل نقشه برداری و سیستمهای اطلاعات جغرافیایی عربستان در مسجد الحرام راهنمای مکان یابی "کاغذی" را نیز فراهم کرده است که به صورت دستی به میهمانان خدا ارائه می شود و در آن از زبانهای بین المللی استتفاده شده است . این سیستم نقش تابلوهای راهنمای چاپی بر روی دیوارهای مسجد الحرام را تکمیل میکند که به مهمانان خانه خدا در انجام عباداتشان و تسهیل حرکت آنها کمک می کند .

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.