یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

«تغذیه» زایران ایرانی متمایز از بسیاری کشورهای حاضر در موسم حج /آشپزخانه های مکه مکرمه چه خدماتی ارایه می دهند

18
0
طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی به صورت متمرکز با فرایند کاملا بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان ذیربط، انجام می پذیرد که این روند در مکه مکرمه در آشپزخانه های عظیم، با نیروهای با دانش و با تجربه ایرانی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛غذای مطلوب ، مطابق استانداردها، یکی از نکاتی ست که موضوع تغذیه و تدارکات زایران ایرانی را از بسیاری کشورهای حاضر در موسم حج تمتع متمایز کرده است و این روند به نحو مطلوب و شایسته ای در آشپزخانه های مدینه منوره و مکه مکرمه انجام می گیرد.
اوج ظرفیت طبخ و توزیع غذا را می توان در روزهای آتی در مکه مکرمه مشاهده کرد چرا که تا چند روز دیگر تمامی زایران در این شهر حضور خواهند داشت بنابراین ظرفیت آشپزخانه های مکه وسیع تر و کامل تر می باشد.
همانطور که پیش تر به آشپزخانه های مدینه منوره اشاره شده بود در اینجا به روند فعالیت در دو آشپزخانه الافندیه و ابوسرحد در مکه مکرمه می پردازیم.
در آشپزخانه الافندیه که یکی از بزرگترین و مجهزترین آشپزخانه های مکه مکرمه است ظرفیت طبخ 54 هزار پرس غذا در هر وعده وجود دارد؛ در آشپزخانه دیگر مکه با نام ابوسرحد نیز توان 29 هزار پرس غذا در هر وعده وجود دارد.
در این آشپزخانه ها نیز همانند آشپزخانه های مدینه منوره مدیر ایرانی و آشپزها و همچنین کادر اداری به فعالیت می پردازند.
ضمن اینکه در آشپزخانه های مکه مکرمه به سبب وسعت و ظرفیت بیشتر طبخ غذا، کارشناس تغذیه هم فعالیت می کند.
غذای زایران ایرانی با همت آشپزهای با تجربه و زیر نظر کارشناسان بهداشت و تغذیه تهیه می شود و بعد از فرایند طبخ با هیترهای برقی به هتل های محل سکونت زایران ارسال می شود.برهمین اساس غذای همه زایران ایرانی طبق یک برنامه مشخص می باشد.
همچنین امسال در موسم حج تمتع وعده های صبحانه گرم نیز طبخ و توزیع می شود که مورد اقبال زایران می باشد.
طی روزهای آتی و نزدیک شدن به ایام تشریق همه زایران ایرانی در مکه مکرمه حضور می یابند و آشپزخانه های الافندیه و ابوسرحد از تمام ظرفیت خود استفاده می نمایند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.