یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

چه تعداد زایر ایرانی حج تمتع با قطار جابجا شده اند/آخرین آمار ورودی زایران به مدینه و مکه

33
0
تاکنون بیش از 76 درصد زایران ایرانی از طریق فرودگاههای مدینه و جده وارد سرزمین وحی شده اند؛ تردد زایران در بین شهرهای مدینه تا مکه و بالعکس نیز با قطار سریع السیر انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ سازمان حج و زیارت پس از برنامه ریزی های مستمر و اجرای آزمایشی بهره مندی از قطار در موسم حج گذشته، تصمیم گرفت تا همه زایران کشورمان در حج 1403 را از مدینه تا مکه و بالعکس با قطار سریع السیر حرمین جابجا نماید ؛ اقدامی که هنوز هیچ یک از کشورهای حاضر در موسم حج به صورت کاروانی به آن مبادرت نکرده اند.
برهمین اساس پس از شروع اعزام ها که از 24 اردیبهشت ماه کلید خورد ، نخستین گروه زایران مدینه قبل، پس از 5 روز اقامت در شهر پیامبر(ص)، به وسیله قطار سریع السیررهسپار مکه شدند که طبق این فرایند تاکنون 34 هزار و 101 نفر زایر و عوامل بدین ترتیب وارد مکه شده اند.
حرکت با قطار نه تنها موجب کاهش مدت زمان سفر از 8 ساعت به 2 ساعت شده بلکه باعث ارتقا امنیت زایران و سلامت آنها گردیده و رضایتمندی را افزایش داده است.
این حرکت عظیم که همچنان ادامه دارد برای زایران مدینه بعد هم اجرایی خواهد شد و تمامی زایران ایرانی با قطار جابجا می شوند که این روند در گذشته با اتوبوس انجام می گرفت و علیرغم استفاده از اتوبوس های با کیفیت ، مخاطرات زیادی برای زایران کشورمان بوجود می آمد.
در خصوص آخرین آمار ورود به مدینه و مکه نیز باید گفت که تاکنون 321 کاروان با جمعیت 44 هزار و 403 نفر وارد شهر پیامبر(ص) شده اند که از این تعداد فقط 10 هزار و 302 نفر باقی مانده اند و سایر افراد پس از اقامت 5 روزه با قطار شهری رهسپار مکه شده اند.
بحمدالله وضعیت زایران در مکه نیز مناسب می باشد و رفته رفته بر تعداد انها در مکه مکرمه افزوده می شود و در حال حاضر 403 کاروان با جمعیت در حدود 55 هزار و 369 نفر در این شهر حضور دارند.
تا پایان وقت 14 خرداد ماه جمعیت ایرانی حاضر در سرزمین وحی 65 هزار و 671 نفر می باشد که بخشی از این زایران در مدینه حضور دارند و در روزهای آتی به شهر مکه ورود می یابند.
همچنین پروازهای زایران ایرانی به مدینه و جده انجام گرفت که سهم فرودگاه مدینه تا کنون 194 پرواز و سهم فرودگاه جده 98 پرواز بوده است.
روند پروازهای زایران ایرانی به سرزمین وحی ادامه دارد و طی روزهای آینده همه زایران کشورمان وارد می شوند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.