یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

ضرورت نوشیدن مایعات فراوان برای زایران

33
0
رییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر کشورمان به زایران به ویژه افرادی که از جده وارد مکه می شوند توصیه کرد که حتما مایعات به ویژه آب بنوشند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت؛ دکتر سید علی مرعشی اظهار کرد: اکثریت زایران کشورمان که وارد عربستان شده اند مایعات کمی می نوشند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی به ویژه در روزهای پیش رو و ایام تشریق خواهد شد.
وی افزود: با توجه به گرمای هوا نوشیدن آب و مایعات فراوان ضروری می باشد ؛ همچنین برای جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز نوشیدن مایعات تاثیرگذار می باشد.
رییس مرکز پزشکی ادامه داد: زایران کشورمان چه آنهایی که در مدینه هستند و به مکه مشرف می شوند و چه زایرانی که از جده وارد مکه می شوند حتما نوشیدن مایعات و به ویژه آب را فراموش نکنند.
رییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ضروریست زایران عزیز به ویژه در ایام پیش رو به سلامت خود توجه داشته باشند تا در ایام تشریق به بهترین نحو به اعمال و مناسک بپردازند.
به گفته مرعشی، مرکز پزشکی حج و زیارت نیز تمامی شرایط لازم را برای خدمت رسانی مطلوب به زایران در شهرهای مکه و مدینه فراهم کرده و ویزیت افرادی که نیاز به پزشک داشته باشند در حال انجام است.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای خدمت رسانی در مشاعر مقدسه به ویژه در منا هم انجام گرفته است و زایران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
مرعشی با بیان اینکه ویزیت تخصصی، خدمات پاراکلینیک، خدمات پرستاری، خدمات مددکاری و انتقال، ویزیت عمومی در مطب‌ها و حتی بستری نیز برای افرادی که نیاز به درمان دارند ، انجام می گیرد گفت: بحمدالله مشکل و بیماری خاصی وجود ندارد و زایران کشورمان در سلامت کامل هستند و کادر درمان نیز در کنار این عزیزان به خدمت رسانی شبانه روزی می پردازد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.