یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

نقش یاوران حجاج در حج تمتع 1403

21
0
رییس سازمان حج و زیارت نقش یاوران حجاج در عملیات حج تمتع را مهم و قابل تقدیر دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای سید عباس حسینی در نشست یاوران حجاج که عصر روز چهارشنبه 16 خرداد ماه در مکه مکرمه برگزار شد، از زائران ایرانی که در طول ایام حج به عنوان یاوران حجاج به کاروان‌ها کمک می‌کنند، قدردانی و بر نقش و جایگاه آنها در اجرای بهتر مناسک حج تأکید کرد.
وی افزود: یاوران حجاج به نوعی همکاران ما در اجرای عملیات بزرگ حج به حساب می آیند که امیدواریم با همراهی و کمک های یاوران، بتوانیم عملیات حج را به نحو احسن اجرا نماییم.
حسینی خطاب به یاوران حجاج گفت: برکات فعالیت های شما در موسم حج ، در زندگی تان جاری خواهد بود و این را بدانید که بدون کمک شما عزیزان انجام این عملیات امکان پذیر نمی باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به تلاش‌های دولت و دستگاه‌های مربوطه در فراهم آوردن شرایط مناسب اسکان برای زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: «هرچند نواقص و مشکلاتی هم وجود دارد، اما در شرایط تحریم و با رقابت ۵۹ کشور حاضر در موسم حج تمتع، توانستیم هتلهای مناسب و در شان زایران ایرانی را تامین نماییم.
حسینی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت زائران ایرانی، عملیات حج امسال با موفقیت برگزار شود و زائران بتوانند در آرامش و امنیت کامل به انجام مناسک حج بپردازند.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین در این همایش یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهان ایشان را گرامی داشت و گفت : شهادت ایشان موجی از تأثر و تأسف عمیق در میان مسئولان و زائران ایرانی برانگیخته و یاد ایشان را گرامی می داریم.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی پیش از سخنرانی رییس سازمان حج و زیارت به ایراد سخن پرداخت.
یاوران حجاج به زایرانی گفته می شود که در فرایند عملیات حج به همکاری با مدیرکاروان می پردازند و به افراد سالخورده و نیاز به کمک مساعدت می نمایند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.