یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

خدمات اسکان به چه ترتیبی برای زایران ایرانی انجام می گیرد؟

26
0
اسکان زایران یکی از مهمترین بخش های خدمات اجرایی به حساب می آید ؛ برهمین اساس زایران در مدینه منوره 19 هتل و در مکه مکرمه در 63 هتل اسکان داده شده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای جواد ملاحسنی مسئول اسکان عملیات حج تمتع 1403 درباره خدمات اسکان اظهار کرد: در حال حاضر هتل های مکه مکرمه به 5 گروه قیمتی تقسیم می شود که شامل گروه قیمتی 2 ب، 2 ج، 2 د، 3 الف و 3 ب می باشد که یک گروه قیمتی را هم از کف گروههای قیمتی حذف کرده ایم و دلیل این اقدام نیز اهتمام به رفاه حال زایران و افزایش کیفیت بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تاثیر در قیمت کاروانها بستگی به گروه قیمتی دارد، افزود: گاهی زایران عزیز بدین موضوع توجه می کنند که چرا کاروان ها با گروه قیمتی متفاوت در یک هتل اقامت دارند که باید گفت این مهم در تمام طول موسم وجود ندارد و شاید فقط در مدینه منوره با یکدیگر در یک هتل حضور داشته باشند و هتل آنها قطعا در مکه متفاوت می باشد.
مسئول اسکان عملیات حج تمتع در خصوص خدمات هتلی نیز اظهار کرد: خدمات هتلی در تمامی هتل های مکه و مدینه برای زایران کشورمان یکسان می باشد و تفاوت گروههای قیمتی کاروانها فقط در رابطه با کیفیت هتل ها می باشد.
وی افزود: شارژ هتلی اتاق زایران نیز هر 5 روز یکبار انجام می گیرد و سایر خدمات همانند تدارکات و تغذیه، حمل و نقل و .... در همه هتل ها یکسان می باشد.
ملاحسنی با بیان اینکه هتل های مکه و محل اسکان زایران ایرانی به 5 منطقه تقسیم بندی شده است ، تصریح کرد: ترکیب همه گروههای قیمتی در هر منطقه دیده شده است و بحمدالله سعی شده تا شرایط دسترسی به حمل و نقل درون شهری از هتل به حرم و بالعکس برای همه زایران فراهم باشد.
وی در خصوص هتل خانوادگی (زوجی) اظهار کرد: امسال دو هتل برای زایرانی که به صورت خانوادگی مشرف شده اند تدارک دیده ایم.
ملاحسنی با بیان اینکه سرانه اسکان زایران در مکه و مدینه حدود 4 متر مربع می باشد گفت: سعی کرده ایم تا سرانه اسکان به نحو مطلوب و شایسته ای مورد توجه قرار بگیرد.
وی در خصوص ظرفیت هتل ها نیز گفت: براساس قوانین کشور میزبان هر هتل با توجه به متراژ و شرایط موجود ، دارای یک ظرفیت اسکان می باشد. سعی کرده ایم تا تعداد زایران کمتری را نسبت به ظرفیت تعیین شده در هتل مستقر نماییم و این اقدام فقط بدلیل آسایش زایران کشورمان مورد توجه قرار گرفته است.
مسئول اسکان عملیات حج تمتع 1403 تصریح کرد: این موضوع را در هر هتل اطلاع رسانی کرده ایم و ضمن اشاره به ظرفیت تعیین شده از سوی مسئولان ذیربط در کشور میزبان، به تعداد افراد اسکان داده شده نیز اهتمام شده است.
وی در پایان به زایران توصیه کرد که حتما به رعایت زمانبندی ارایه شده توسط مدیر مجموعه برای سرو غذ ا توجه نمایند تا در زمان تردد با آسانسور و حضور در رستوران با ازدحام جمعیت مواجه نشوند

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.