جمعه 08 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

عاشقانه هایی از خدمت به حجاج کشورمان/واحد راهنمایی حجاج در مشاعر مقدسه چه می کند؟

14
0
واحد راهنمایان بخش مهم خدمت رسانی به حجاج کشورمان در مشاعر مقدسه محسوب می شود که نقش مهمی در قوت قلب و آرامش آفرینی زایران دارد؛ نیروهای این واحد به صورت عاشقانه و خالصانه در جای جای سرزمین وحی و منا خدمت می کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ اینان که در پی خدمت به حاجیان به سرزمین آرزوها رسیده اند؛عشق به خدمت بی منت را سرلوحه خویش قرارداده اند.
با چشمانی که تنها سه ساعت روی هم گذاشته و در گرمای طاقت فرسایی که عرق ریزان به دنبال یافتن مسیر حاجیان می گردد زیر لب می گوید: باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی - گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو.....
می گویم : خب روی شیفت و سرساعت می آمدی؟ با خنده می گوید : می خواهی ثانیه ثانیه های طلایی خیرات و ثواب را از دست بدهم . من با این نفس دعای خیر حاجیان عبادت می کنم و این ساعات خادمی را زیباترین لحظه ها می دانم.
این جوان که خادم افتخاری است و خودش هم جزو حجاج به حساب می آید و در کنار دیگران خدمت می کند ، آخر سر هم نامش را نمی گوید و تمایل دارد تا افتخار گمنامی برایش باقی بماند.
همانند این جوان بسیاری دیگر هم هستند که این روزها به ویژه در مشاعر مقدسه با کاورهای زرد رنگ به راهنمایی حجاج می پردازند.
برای ایشان فرقی ندارد مدیر باشند یا کارمند ؛ پیر باشند یا جوان، از کدام استان باشند یا هر نام و نشان دیگر ؛ اینجا در واحد راهنمایان ،مهم خدمت است و خدمت....
دو نفر پشت سیستم نشسته اند و مشخصات زایرانی که به دنبال کاروان خود می گردند را جستجو می کنند؛ دو نفر نیز با نقشه حجاج را از روی آدرس مکاتب و چادرها راهنمایی می کنند؛ دو سه نفری هم در مقابل چادر واحد راهنمایان حجاج را هدایت می کنند؛ چند نفری با ویلچرها زایران کهنسال را به مقصد می رسانند؛ اگر شخصی هم نیاز به کمک درمانی داشته باشد او را به درمانگاه اعزام می کنند ؛ این روایت یک شیفت از چادر واحد راهنمایان در سرزمین منا است ؛ مکانی که برخی از خادمان دیگر از روی ساعت شیفت فعالیت نمی کنند و گاها در دو سه شیفت مستمر فعال هستند.
برخی از نیروهای این واحد که از دیگر بخش های ستاد آمده اند ، زمان خواب و بیدارشان را فراموش کرده اند و تنها تنها به فکر خدمت به زایران هستند.
واحد راهنمایان تنها واحدی است که همه افراد ستادی و عملیاتی و حتی افتخاری عضو آن هستند و به این نوع خدمت رسانی افتخار می کنند چرا که ثمرات و خیرات دنیا و آخرت را برای ایشان به دنبال دارد.
به غیر از شرایط چادر واحد راهنمایان که افراد مختلف به راهنمایی زایران می پردازند، سایر نیروهای واحد راهنمایی نیز در مشاعر مقدسه حضور پررنگی داشته اند؛ این افراد در مسیرهای عزیمت به جمرات، بازگشت به منا و خیابان های منتهی در این سرزمین مشغول راهنمایی هستند.
واحد راهنمایی به عنوان یکی از قسمت هایی است که اکنون در مشاعر مقدسه و به ویژه منا که زایران حضور بیشتری دارند ، فعال می باشند.
همچنین این واحد به زایران توصیه می کند در حفظ وسایل خود کوشا باشند و ضمنا شماره مکاتب خود را حفظ نمایند تا کار راهنمایی بهتر صورت پذیرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.