جمعه 08 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

همزمان با انجام اعمال در دوازدهمین روز ذی الحجه؛ حجاج ایرانی سرزمین منا را ترک کردند

16
0
حجاج ایرانی که از روز هشتم ذی الحجه آهنگ حضور در مشاعر مقدسه را نواخته بودند و در ایام تشریق به کسب معرفت مبادرت کردند ، همزمان با دوازدهمین روز ذالحجه و رمی جمره ، سرزمین منا را ترک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛ حجاج کشورمان که طی ایام تشریق از روز هشتم ذی الحجه و بنابر زمانبندی های تعیین شده به مشاعر مقدسه منتقل شده بودند ، در آخرین روز این ایام با عزیمت به جمرات برای رمی جمره ،، با سرزمین زیبای منا وداع کردند.
حاجیان ایرانی در روزهای ایام تشریق و در سه روز بیتوته در منا به کسب معرفت و شناخت اسرار حج پرداختند و روح و جان خویش را در مشاعر مقدسه جلا دادند.
اعمال و مناسک حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه با وجود گرمای هوای بی سابقه ، بحمدالله به خوبی صورت گرفت . آخرین کاروانهای حاضر در منا نیز تا ساعت ۱۷ راهی جمرات شدند تا به رمی جمره در این روز مبادرت و اعمال خود را در این مرحله پایان‌بخشند.
بدین ترتیب ساعتی پیش سرزمین منا از حضور حجاج ایرانی تخلیه شد و آخرین کاروان ها نیز بعد از رمی جمره به مکه عزیمت دارند.
اما در خصوص عملیات حمل و نقل ترددی نیز باید گفت که آخرین مرحله بعدازظهر امروز دوازدهم انجام گرفت و حاجیانی که صبح برای رمی جمره عزیمت کرده بودند با ۳۸۰ دستگاه اتوبوس در یک رد به مکه منتقل شده اند و سایرین که بعدازظهر اقدام به سنگ زدن در رمی جمره کرده اند نیز به صورت پیاده به هتل ها منتقل شده اند . دلیل پیاده روی این حجاج نیز نزدیک‌بودن هتل آنها به جمرات می‌باشد .
هم اکنون زایران رفته رفته به مکه منتقل شده اند و آخرین تعداد زایران باقیمانده نیز در حال عزیمت به هتل های مکه هستند.
انجام مناسک حج توسط حجاج کشورمان در ایام تشریق طبق برنامه ریزی ها و بحمدالله بدون مشکل خاصی پیش رفته است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.