جمعه 08 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

حج ۱۴۰۳ فرصتی برای جهانی کردن مسئله برائت است

15
0

حج ۱۴۰۳ فرصتی برای جهانی کردن مسئله برائت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در گوشه گوشه جهان از سوی مردم با هر دین و مذهب شاهد اعتراض و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا هستیم، گفت: از این منظر حج امسال فرصتی برای عالم‌گیر کردن مسئله برائت است تا لرزه بر پیکره دشمنان اسلام، مشرکین، جنایتکاران و صهیونیست‌های حیوان‌صفت بیفتد.

سردار اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج با اشاره به ابعاد مناسک پیچیده حج و جنایات رژیم بی‌رحم و روبه زوال رژیم صهیونیستی تأکید کردند: برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.

در این راستا سردار اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در بحث حج، آن هم حج تمتع، برائت حائز اهمیت است چرا که حج، ظرفیتی برای انسان‌سازی است لذا در این میقات باید از مشرکین و عوامل بازدارنده حرکت آنها به سمت تکامل انسان‌ساز، اعلام برائت کرد. 

وی ادامه داد: بنابراین صحنه حج، پذیرش انسان‌ها با مذاهب گوناگون است که به نوعی خلق صحنه اقتدار، شکوه و عظمت مسلمانان است که کامل کننده آن اعلام برائت از مشرکین به صورت رسمی و عملی است. هیچ گاه یک مسلمان با هر مذهبی، به دلیل تبعیت از قوانین الهی به خود اجازه نمی‌دهد که در برابر این چنین جنایت‌های وحشیانه، قتل‌عام‌ها و نسل‌کشی‌ها در غزه و فلسطین سکوت کند.


بیشتر بخوانید: 


نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: پس بیداری جهانی در بزنگاه حق و باطل حول مسئله غزه در بزرگترین اجتماع مسلمانان در موسم حج، باید انعکاس گسترده‌ای باید داشته باشد. 

وی ادامه داد: بنابراین موعد حج، بهترین فرصت برای استفاده از حضور و مشارکت حجاج از تمام کشورها برای اعلام برائت و انزجار از مشرکین و مزدوران زمان، صهیونیست‌ها، استکبار و هم‌پیمانان آنها است که این چنین شبانه‌روز علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه اقدامات جنون‌انگیز انجام می‌دهند.

عدم برائت در سرزمین وحی، قابل قبول نیست

کوثری اظهار کرد: به عبارت دیگر بعد از طوفان‌الاقصی، کلکسیون کاملی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در تاریخ اشغال سرزمین‌های اشغالی را شاهد هستیم. مناسب‌ترین موقعیت برای رسیدن به اهداف و نتایج اعلام برائت سرزمین وحی و ایام حج است فلذا عدم برائت در سرزمین وحی، قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در گوشه گوشه جهان از سوی مردم با هر دین و مذهب شاهد اعتراض و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا هستیم، گفت: از این منظر حج امسال فرصتی برای عالم‌گیر کردن مسئله برائت است تا لرزه بر پیکره دشمنان اسلام، مشرکین، جنایتکاران و این صهیونیست‌های حیوان‌صفت بیفتد.

عربستان باید مشوق زوار برای اعلام برائت باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه در اصل برائت از مشرکین باید تمام مسلمانان متحد و واحد به صورت یکپارچه این کار را انجام دهند، افزود: به ویژه میزبان حجاج، عربستان سعودی که مدعی خادمی حرمین شریف است باید فراهم‌کننده و مشوق زوار و حاجی‌ها در اجرای مناسب مراسم برائت شود، نه اینکه از برگزاری آن ممانعت کند که این پیامی جز بازی در زمین دشمنان اسلام و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ندارد. 

کوثری در پاسخ به این سؤال که چه میزان حج زمینه افزایش فشار مردمی را بر دولت‌های اسلامی جهت قطع روابط و شریان‌های اقتصادی با اسرائیل فراهم می‌کند، گفت: اگر این اعمال دقیق، با انسجام، وحدت، آگاهی و بصیرت انجام شود، قطعا و یقینا اثرات خود را خواهد گذاشت و دولت‌های اسلامی را مجبور به قطع کامل روابط یا حداقل قطع روابط اقتصادی و ارسال کالا به رژیم صهیونیستی می‌کند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.