جمعه 08 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

ارائه بیش از 690 هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان

19
0

مرکز پزشکی حج و زیارت از ارائه بیش از 690 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ، دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال‌احمر در حج تمتع امسال تا غروب شنبه(2 تیر) ، 691 هزار و 223 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و ....) به زائران ایرانی ارائه شده که از این میزان، 633 هزار و 98 خدمت در مکه و 58 هزار و 125 خدمت در مدینه بوده است. همچنین  39 زائر در بیمارستان هلال‌احمر و 30 زائر در بیمارستان های عربستان در مکه و مدینه بستری هستند.

 

بر اساس این گزارش، مرکز پزشکی حج و زیارت تعداد فوتی‌های زائران ایرانی تا غروب دیروز را 18 نفر اعلام کرد که 17 نفر در مکه  و منا و یک نفر در مدینه جان باختند .

 

این گزارش حاکیست، با توجه به ارائه آموزش‌های مناسب و خدمات بهداشتی به موقع ، در حج امسال، تعداد فوتی‌های ایران به نسبت دیگر کشورهای اسلامی و حتی آمار سال گذشته ایران کمتر بوده است.

 

مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین با توجه به نیاز درمانی زائرانی که درمراکز هلال احمر ایران یا بیمارستان های عربستان بستری و تحت مداوا هستند تا غروب امروز 36 بیمار را با اولویت پرواز از طریق فرودگاه جده به تهران اعزام کرد تا  بتوانند بقیه روند درمان را در کنار خانواده شان در ایران ادامه دهند.

 

گفتنی است که ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و ... بوده و هلال احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی است.

 

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.