یکشنبه 10 تیر 1403
EN

حج تمتع

اخبار

ضرورت رعایت دستوالعمل بار در فرودگاههای مدینه و جده/توصیه بسیار مهم به حجاج ، قبل از بازگشت به ایران+تصاویر

14
0
رعایت دستورالعمل بار در فرودگاههای مدینه منوره و جده بسیار حائز اهمیت می باشد و کاروان هایی که در حال بازگشت به کشور هستند باید به طور جد به آن توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ چندی قبل سازمان حج و زیارت دستورالعمل مربوط به بار که پیش تر در اختیار کاروان ها نیز قرار گرفته بود، را منتشر کرد تا زایران در زمان بازگشت به سهولت سوار بر هواپیما شده و به کشور بازگردند.
اما متاسفانه برخی از زایران در روزهای گذشته و همزمان با پروازهای بازگشت به کشور به برخی نکات مهم دستورالعمل توجه جدی نداشته اند.
در بخش هایی از بندهای مهم این دستورالعمل تاکید شده است ؛
**از قرار دادن پاور بانک ،آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در ساک‌های بزرگ جدا خودداری شود.
**بارهای زایرین توسط شرکت هواپیمایی دقیقاً بررسی و کنترل می‌شود لذا مسئولیت نظارت مستقیم بر بارگیری جامه دان‌ها برابر ضوابط مقرر و ممانعت از بارگیری‌ هرگونه جامه دان فاقد تک بار ، ساک های دستی متفرقه و غیر استاندارد، بر عهده مدیران کاروان ها می باشد.


**سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی تعهدی نسبت به انتقال بار و بسته های مازاد کاروان و مسافران ندارند.
**هر مسافر فقط مجاز به حمل يك ساك دستي كوچك به داخل هواپيما مي باشد لذا همراه داشتن وسایل اضافی حتی نایلکس و نظیر آن مجوزی ندارد.
آقای محمد معصومی نماینده ایران ایر در عربستان طی موسم حج تمتع در این خصوص توضیح داد: جلوگیری از قراردادن مایعات و نوشیدنی ها و سایر اقلام اعلام شده در جامه دان (چمدان بار) جزوه قوانین فرودگاهی همه کشورها می باشد و فقط مربوط به فرودگاههای جده و مدینه نمی باشد چراکه امنیت پرواز را به مخاطره می اندازد.

وی افزود: این دستورالعمل های بین المللی همیشه در عربستان هم اجرایی شده و امسال هم به صورت جد به آن توجه شده است بنابراین رعایت آن از سوی حجاج کشورمان مهم و ضروری به نظر می رسد.
معصومی تاکید کرد: از حجاج ایرانی خواهش می کنیم که هیچگونه نوشیدنی، آب زمزم، مایعات و شامپو را داخل چمدان های بار قرار ندهند.چمدان حجاج در دستگاه ایکس ری بازرسی می شود و از انتقال اقلام ذکر شده به صورت جدی، جلوگیری می شود.
وی افزود: در صورت وجود آب زمزم و مایعات و نوشیدنی ها در چمدان های بار، چمدان ها بازگشایی شده و اقلام فوق خارج می شود که این روند نیز با وجود اینکه با حضور ناظر فرودگاهی می باشد اما از سوی کارگرهای فرودگاه انجام می گیرد و آسیب هایی را برای بار بدنبال دارد و همچنین زمان زایران کاروان نیز گرفته می شود.


نماینده ایران ایر در عربستان طی موسم حج تمتع تصریح کرد: از زایران می خواهیم که حتما به نکات مطرح شده از سوی مدیران کاروان و مجموعه توجه نمایند و در نقل و انتقال بار نیز به دستورالعمل های اهتمام ویژه ای داشته باشند.
معصومی همچنین در خصوص پروازهای بازگشت گفت: پروازهای بازگشت هم از فرودگاههای جده و مدینه صورت می گیرد و این پروازهای از یکم تیرماه آغاز شده و بحمدالله پروازهای به خوبی در حال انجام است.
نماینده ایران ایر در عربستان طی موسم حج تمتع تصریح کرد: زایران «مدینه قبل» که ابتدا به مدینه سفر داشته اند از فرودگاه جده و زایران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر مدینه سفر می کنند نیز با پروازهای مدینه به میهن اسلامی بازمی گردند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.